امام جمعه بخش مرکزی یزد،گفت: فاجعه منا خسارت های زیادی برجا گذاشت که دامن زدن به اسلام هراسی بزرگترین خسارت آن بود.
کد خبر: ۸۵۷۶۴۹۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی در روستای احمدآباد ملاباشی، ضمن تبریک عید غدیرخم و فراز هایی از خطبه غدیر، به تبیین اهمیت واقعه غدیر پرداخت.

وی ادامه داد: اقدام پیامبر اکرم(ص) جهت معرفی جانشین خود دارای ریشه های قرآنی، اسناد سنتی، روایی و آیه های عقلی است.
مدرسی افزود: واقعه غدیر روشنایی خط مشی آینده مسلمین را باعث و وجود جلوداران شایسته و لایق برای جامعه اسلامی را تبیین کرد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد اذعان کرد: انجام مناسک مراسم حج امسال می توانست بدون هیچ حادثه تلخی به پایان برسد اما بی کفایتی آل سعود منجر به جان باختن بالغ برپنج هزار نفر از مسلمانان جهان شد.
وی با تآکید بر اهمیت ریشه یابی دقیق وقوع این حادثه خاطر نشان کرد: از دست دادن هم وطنانمان در حادثه منا که با هزار امید در حال انجام مناسک حج راهی شده بودند، غمی بود که در دل جامعه ی اسلامی جای گرفت.
حجت الاسلام مدرسی ادامه داد: در میان جان باختگان حادثه منا نخبگان و سرمایه های بزرگی در جامعه ایران اسلامی بودند که این خود خسارت سنگینی است که از این فاجعه برجای ماند.
وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از نخبگان مطرح کشوری «حاج حسن دانش» نیز در حادثه منا از دست دادیم، تصریح کرد: حاج حسن دانش از جمله افرادی بود که با تلاش بی وقفه سعی کرد برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کند.
حجت الاسلام مدرسی بزرگترین خسارت ناشی از حادثه منا  را معرفی مسلمانان به عنوان مسلمانانی که نیاز به فرهنگ دارند، عنوان کرد و افزود: این همان چیزی است که دشمنان سعی دارند در جهان مطرح کنند که چهره اسلام را به عنوان چهره افرادی که نمی توانند خود را مدیریت کنند، جلوه دهند.
وی ادامه داد: داعش خسارت های زیادی را در زمینه های مختلف برجای می گذارند اما با بدترین خسارت آن ها تخریب چهره اسلام است.
امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: از دیگر تبعات فاجعه منا معرفی بلد امن الهی به عنوان مکانی ناامن است.
مدرسی ضرورت تشکیل کمیته ای برای تشخیص حقیقت را یادآور شد و اظهار کرد: باید ابعاد مختلف فاجعه منا با حضور کشور ها و سازمان های بین المللی اسلامی بررسی شود تا در نهایت با تدابیر اتخاذ شده این حادثه تکرار نشود.
وی با ابراز امیدواری اینکه بیانات رهبری حساب کار سعودی ها را به دستشان دهد، تصریح کرد: بخش عظیمی از قربانیان فاجعه منا به دلیل عطش و تابش مستقیم نور آفتاب، جان خود را از دست دادند.
مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته ناجا ضمن قدردانی از تلاش پرسنل نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در جامعه خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت در جامعه از شاخص ترین وظایف نیروی انتظامی است که باید هم در فضای حقیقی و هم فضای مجازی برقرار شود.
امام جمعه بخش مرکزی ادامه داد: انتظار دارم پرسنل انتظامی محکم و استوار در عرصه های مختلف امنیتی از جمله امنیت اخلاقی به بهترین نحو عمل کند.

 

ارسال نظرات