سعیدی: دولت و مجلس مراکز درمانی را حمایت کنند

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بدلیل کمبود اعتبارات، حمایت از مراکز درمانی تامین اجتماعی از سوی دولت و مجلس برای تسریع اجرای طرح‌های عمرانی معاونت درمان امری ضروری است.
کد خبر: ۸۵۷۶۴۳۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اسماعیل سعیدی عضو هیات ریسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی انتظار دارد که از اعتبارات طرح تحول نظام سلامت همان طور که به بخش درمان اختصاص یافته به بخش کمک‌های بیمه نیز اختصاص یابد، اظهار کرد:معاون درمان این سازمان معتقد است که روند اجرای طرح‌های عمرانی معاونت درمان درمانگاه‌ها ، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می‌رودلذا حمایت از این مجموعه ضروری است.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه مراکز درمانی سازمان افرادی را مورد پوشش قرار می‌دهد که مجموعاً از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند لذا  مجلس و دولت باید یک حمایت جدی از مجموعه مراکز درمانی داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در حدود یک‌صد‌هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، افزود: اگر دولت بخشی از بدهی خود را به این سازمان بپردازد سازمان می‌تواند نسبت به توسعه، تخصیص و به روز رسانی مراکز درمانی خود در سراسر کشور اقدامات موثری را به عمل آورد.

سعیدی با اشاره به لزوم همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان تامین اجتماعی گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید در طرح تحول نظام سلامت بیمه‌ها را تحت پوشش اعتبارات تخصیص یافته قرار دهد که این اتفاق تاکنون دیده نشده است.

ارسال نظرات