عضو کمیسیون آموزش مجلس

دولت در راه‌آهن قزوین-رشت فقط وعده می‌دهد

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان این‌که دولت قبلی و کنونی در رابطه با پروژه ریلی قزوین-رشت فقط وعده می‌دهند، گفت: دولت اعلام کرده سال آینده بهره‌برداری از خط‌آهن قزوین-رشت آغاز می‌شود، اما واقعیت آن است که این هم وعده‌ای بیش نیست.
کد خبر: ۸۵۷۶۴۰۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد:‌ راه‌آهن قزوین-رشت تقریبا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تونل‌های آن اخداث شده است. این پروژه در حال حاضر بیشتر روسازی و ریل‌گذاری می‌خواهد.

وی در عین حال با بیان این‌که پروژه در مناطق منجیل و رودبار از برنامه زمانبدی خیلی عقب است، تصریح کرد: در برخی از مناطق این پروژه پیشرفت فیزیکی کمتر از 40 درصد است.

وی با بیان این‌که وعده‌های دولت قبل و کنونی درباره این پروژه محقق نشده است، افزود: دولت اعلام کرده سال آینده بهره‌برداری از خط‌آهن قزوین-رشت آغاز می‌شود، اما واقعیت آن است که این هم وعده‌ای بیش نیست.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راه‌آةن مذکور پروژه بسیار مهم اقتصادی و سنگینی است و به همین دلیل نیازمند منابع مالی مناسبی است و با منابع محدود نمی‌توان آرا به سرانجام رساند.

کوچک‌نژاد با یادآوری این‌که قطعه دوم این خط‌آهن یعنی رشت-آستار اصلا آغاز نشده است، گفت: چینی‌ها رفت‌ و آمدهای زیادی برای تامین فاینانس این پروژه به ایران داشتند، اما تاکنون این قطعه عملیاتی نشده است.

وی با بیان این‌که ساخت این خط‌آهن 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود:  سه سال قبل قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخت 15 کیلومتر از این خط‌آهن را آغاز کرد که به دلیل نبود منابع متوقف شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار