مشاور وزير دادگستري با تاكيد بر توسعه فضاي اشتغالزايي جوانان جامعه گفت: براي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر صعنتي و شيميايي بايد دولت سرمايه هاي در گردش را در اختيار متوليان امر قرار دهد تا با بوجود آمدن و گسترش فضاي اشتغال در كشور، جوانان از مصرف مواد مخدر و روانگردانها دوري كنند.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۹۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر ، سيد كاظم موسوي نگرش و تاكيد وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر را در رابطه با مشاركت اجتماعي مردم اعم از مسوولان و اقشار مختلف را نقطه عطفي در كنترل و مقابله با اعتياد دانست.
وي اظهار داشت: در حال حاضر در هر خانواده ايراني، يك يا دو نفر از اعضاي آنها با توجه به تحصيلات دانشگاهي ، بيكار بوده و يا شغل هاي كاذب دارند كه چندان برايشان رضايت بخش نيست ، سرخوردگي و پر نشدن اوقات روزمره آنها، منجر به گرايش در جمع هاي دوستانه و آغاز و تجربه مصرف مواد مخدر مي شود.

مشاور وزير دادگستري ادامه داد: اگر کسی شاغل نباشد یکی از گزینه‌های مورد انتخابش می‌تواند اعتیاد باشد، آنچه مسلم است آنان توانایی و قابلیت‌های روانی، فیزیکی و اجتماعی را از دست داده و از جامعه دور می‌شوند.

موسوي اضافه كرد: همين بيكاري بلاي جان جوانان جامعه شده و باندهاي و شبكه هاي توليد و عرضه مواد مخدر از اين فرصت استفاده كرده و اين قشر از جمعيت كه سرمايه هاي توسعه كشور هستند، را با راه‌ها و الفاظ مختلف فريب مي دهند و حتي برخي از آنان ، به توزيع مواد و داروهاي روانگردان مشغول مي شوند.

موسوي با بيان اينكه دولت ملزم به ايجاد بسترها و زير ساخت هاي اشتغال در كشور است ، اضافه كرد: آمار اعتياد روز به روز در حال افزايش بوده و متاسفانه ما فقط از ارايه اين آمار و يا شنيدن آن اظهار تاسف مي كنيم، در حاليكه بايد براي مبارزه با مواد مخدر كار اساسي انجام داد زيرا اين مواد ريشه سرمايه هاي كشور را مي سوزاند.

مشاور وزير دادگستري تصريح كرد: داشتن اقتصادی پویا و نهادینه کردن سیاست خود کنترلی در جامعه می تواند بخش بزرگی از مشکلات مربوط به اعتياد را حل کند.

موسوي تاكيد كرد: جوانان وقتی به اشتغال و درآمدی پایدار برسند، شاهد اقبال کمتر آنها به موادمخدر و داروهاي روانگردان خواهیم بود، این اقبال می تواند وسوسه برای تهيه ، فروش ، توزیع موادمخدر و افتادن در دام باندهای موادمخدر برای درآمدزایی باشد که صدالبته تربیت صحیح خانوادگی در بیشتر مواقع مانع از آن می شود.

به گفته وي، جوانانی که به استفاده از موادمخدر روی می آورند اکثر قریب به اتفاقشان بیکار و یا از موقعیت شغلی بسیار متزلزل برخورداند و طیفی از آنها نیز به واسطه برخی مشکلات روحی که در اثر بیکاری وجود دارد و برای رهایی از آن به مصرف مواد مخدر صنعتي و محرك ها روی می آروند و نمی دانند که از چاله در آمدن همان و در چاه افتادن همان است.

موسوي تصريح كرد: با این شرایط بسیار ضروری به نظر می رسد باید مسئله کار و اشتغال در جامعه ایرانی برای ریشه کن کردن اعتیاد به طور جدی حل و با به وجود آمدن شرایط پایدار درآمدی در بین جوانان شاهد پویایی و نشاط باشیم.

وي افزد: وقتی جوانی شغل و درآمد داشته باشد و طیف وسیعی از اوقات خود در طول شبانه روز را سرگرم انجام امورات خویش و کارکردن باشد، به طور قطع و یقین دیگر سراغ مصرف مواد مخدر و سایر جرائم را نخواهد گرفت.
ارسال نظرات