خبرهای داغ:
امام‌جمعه کازرون:

جمهوری اسلامی گوشمالی حسابی به دولت آل سعود خواهد داد

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: جمهوری اسلامی دیر یا زود گوشمالی حسابی به دولت وهابی آل سعود خواهد داد.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۷۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه  این شهر با گرامیداشت عید سعید غدیر خم به فضیلت و واقعه عظیم این روز پرداخت و اظهار داشت: داستان غدیر یک داستان معمولی نیست بلکه بر پایه حقیقتی است که 110 نفر از صحابه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام،83 نفر از تابعان و 360 نفر از علمای بزرگ اهل سنت و به‌علاوه بزرگان شیعه به اجماع روایت غدیر را بیان کرده‌اند که بیانگر عظمت این روز است.

وی گفت: گرچه اصل حدیث غدیر متواتر است اما هیچ شیعه و سنی به خود اجازه نمی‌دهد که غدیر را منکر شود.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: غدیر خم امر مهم امامت و ولایت است که اتفاق آن سرنوشت حکومت اسلامی را تعیین کرد و موجب اتحاد مسلمانان شد.

خرسند بیان داشت: با امر ولایت و احیای آن دین کامل می‌شود که باید قدر ولایت و امامت را بدانیم چراکه عظمت ما درگرو قدردانی از امامت و ولایت است.

وی مناسبت‌های پیش رو به‌ویژه هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و سه موضوع ازجمله پیشگیری از وقوع جرم، سرعت عمل همراه با دقت بیشتر و جلب رضایتمندی مردم را به مأموران نیروی انتظامی و دستگاه قضایی گوشزد کرد.

خطیب نماز جمعه کازرون اضافه کرد: زمانی نیروی انتظامی در مأموریت خود موفق است که افکار عمومی را با خود همراه سازد و این امر مستلزم آن است که این نیرو اقدامات و خدماتی را که ارائه می‌دهد به مردم گزارش کند.

خرسند از مأموران پاسگاه‌های انتظامی و کلانتری‌های این شهر خواست گزارش‌های خود به محاکم قضایی را به‌دور از حب و بغض و مسائل سیاسی انجام دهند و رعایت حرمت مراجعه‌کننده‌ها را داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به حادثه بسیار تلخ بیت‌الله‌الحرام که منجر به قربانی شدن بیش از 4 هزار حاجی شد اشاره کرد و با ابراز تأسف بیان داشت: غم این حادثه یک‌لحظه انسان را رها نمی‌کند که با بی‌لیاقتی و بی‌مسئولیتی دولت آل سعود که خود را به‌ناحق خادم‌الحرمین می‌نامد چند هزار حاجی در سرزمین امن اللهی مظلومانه جان سپردند.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه مناسک حج خودجوش نیست بلکه هرساله تکرار می‌شود گفت: دولت عربستان باوجوداین‌که تعداد حجاج، محل استقرار و حتی مسیرهای آنان را می‌داند و با دوربین‌های خود ردیابی می‌کند چطور می‌شود در یک روز بیش از 4 هزار حاجی جانشان را از دست می‌دهند بنابراین باید دولت عربستان پاسخگوی این ماجرا و حادثه عظیم باشد.

خرسند ادامه داد: چنانچه دولت عربستان راست می‌گوید چرا اجازه تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب را نمی‌دهد و دوربین‌هایی که طول مسیر و حادثه را فیلم‌برداری کرده در اختیار هیئت‌ها قرار نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد و قراین که همگی بر امتناع و خودداری از امدادرسانی مأموران دولت آل سعود به حاجیان صدمه‌دیده و حتی رساندن جرعه‌ای آب به آنان حکایت دارد پر واضح است که دولت وهابی آل سعود ریگی بر کفش دارد.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: دولت آل سعود با این عمل غیرانسانی خود روی سربازان عمر سعد را سفید کرد و نشان دادند که از همان نسل هستند و آنان نه‌تنها مسلمان نیستند بلکه بویی از انسانیت نبرده‌اند.

خرسند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قضاوت پیش از موعد نمی‌کنیم اما دولت عربستان به وظایف خود عمل ‌نکرده اظهار داشت: به یاری خدا جمهوری اسلامی دیر یا زود گوشمالی حسابی به دولت وهابی آل سعود خواهد داد و مردم مسلمان جهان نیز چهره پلید این رژیم را خواهند شناخت.

وی از دولتمردان کشورمان در راستای شیوه موضع‌گیری و عدم صلابت و قاطعیت لازم با دولت عربستان گلایه کرد و افزود: کسی که زبان دیپلماتیک را نمی‌فهمد و زبان خوش نمی‌شناسد سخن گفتن با این روش جواب نمی‌دهد بنابراین بهتر بود دولتمردان کشورمان با زبان قاطع با دولت عربستان سخن می‌گفتند.

امام‌جمعه کازرون گفت: گرچه رئیس‌جمهور نیز مواضع خوبی داشت اما کافی نبود و توقع می‌رفت باصلابت بیشتری سخن می‌گفت.

خرسند خاطرنشان کرد: اگر دو آمریکایی و یا اروپایی در کشوری کشته ‌شود، دولت این کشورها زمین و زمان را به‌هم می‌ریزند بنابراین 450 حاجی کشورمان با زبان تشنه مظلومانه در سرزمین منا جان دادند و دولتمردان ما با زبان دیپلماسی با زبان‌نفهم سخن می‌گویند.

وی به دست دادن وزیر خارجه کشورمان به اوباما اشاره کرد و متذکر شد: نمی‌دانیم این دست دادن در زمانی که کشورمان با بی‌مسئولیتی نوکر آمریکا دولت وهابی آل سعود عزادار است دیگر چه صیغه‌ای بود.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: این‌گونه رفتار در حالی است که مقام معظم رهبری ارتباط دیگری با مقامات آمریکایی را منع کرده بودند.

خرسند گفت: آیا راهروهای سازمان ملل مانند کوچه‌های قدیم قهر و آشتی بود که باید از کنار یکدیگر بگذرند و راهرو دیگری نداشت که مقامات کشورمان بتوانند مسیر را عوض کنند.

وی بیان داشت: در دو سال پیش رئیس‌جمهور آمریکا تماس تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان داشت چه اتفاقی افتاد که امسال با دست دادن اتفاق بیفتد و این شیوه‌ها جواب نمی‌دهد که امیدواریم مسئولان کشورمان این‌گونه اعمال را تکرار نکنند.

امام‌جمعه کازرون در پایان اعلام کرد: یک‌شنبه همزمان با مراسمی که از سوی مقام معظم رهبری در بزرگداشت و یادبود درگذشت حاجیان بیت‌الله‌الحرام در تهران و قم برگزار است در کازرون نیز در ساعت سه تا پنج برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار