خبرهای داغ:
مدیر آموزش‌وپرورش اقلید در نخستین جلسه مشترک دانشگاه فرهنگیان با آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت درس کارورزی در تربیت‌معلم موفق، بر لزوم تعامل مدیران مدارس ابتدایی این شهرستان در کارورزی دانشجو معلمان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۶۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اقلید، مجید مسعودی در نخستین جلسه مشترک دانشگاه فرهنگیان و آموزش‌وپرورش این شهرستان که با حضور مدیر مرکز آموزش عالی شهید بهشتی، شورای معاونان آموزش‌وپرورش، مدیران مدارس ابتدایی، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان در مرکز آموزش عالی شهید بهشتی برگزار شد با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تسلیت فاجعه منا به اهمیت تعلیم و تربیت و جایگاه آموزش به‌ویژه در مقطع ابتدایی اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش خالصانه مدیران و فرهنگیان و تمام جهادگران عرصه تعلیم و تربیت بسیار ارزشمند است.

وی با تقدیر از زحمات مدیران و آموزگاران مقطع ابتدایی به جایگاه برتر استانی حوزه آموزش ابتدایی اقلید اشاره و عنوان کرد: کسب این موفقیت مدیون هم‌دلی، هم‌زبانی و تلاش فرهنگیان این شهرستان به‌ویژه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی است.

مسعودی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان بر رسالت بزرگ این مرکز تأکید کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان به‌واسطه پرورش و تربیت معلمان از اهمیت بالایی برخوردار است و این اصل مهم لزوم همکاری و همراهی بیشتر آموزش‌وپرورش با این مرکز را به اثبات می‌رساند.

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید همچنین به تأکید وزیر آموزش‌وپرورش و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس در درس کارورزی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اشاره و بیان داشت: وجود مرکز آموزش عالی شهید بهشتی در اقلید نعمتی است برای مردم و آموزش‌وپرورش این شهرستان که باید قدردان آن باشیم و همکاری و مساعدت لازم با این مرکز سرلوحه کار و خدمت ما باشد چراکه ارتقای کیفیت آموزش و عملکرد دانشگاه فرهنگیان موجب تربیت آموزگارانی کاردان و عالم در راستای تربیت صحیح و شایسته فرزندان مملکت می‌شود.

مسعودی بابیان اینکه تربیت‌معلم آموختنی نیست بلکه به مربی نیز نیاز دارد خاطرنشان کرد: تربیت‌معلم زمانی موفق می‌شود که کارورزی با توفیق همراه باشد.

وی افزود: معلم راهنمای کارورزی می‌تواند با راهنمایی صحیح، دانشجو معلم را به یک شخصیت تأثیرگذار تبدیل کند و ازآنجایی‌که عکس این قضیه نیز می‌تواند صورت گیرد لزوم دقت، درایت و مساعدت در کیفیت‌بخشی به کارورزی دانشجو معلمان بیشتر به اثبات می‌رساند.

به گزارش فارس، این جلسه با تبادل‌نظر بین اساتید دانشگاه فرهنگیان و مدیران مدارس ابتدایی اقلید، بررسی مسائل و مشکلات سال تحصیلی گذشته و بیان راهکارهای مناسب برای حل آن ادامه یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها