خبرهای داغ:
با یادآوری استقامت و اقتدار ایران در جنگ تحمیلی تصریح شد
امام‌جمعه اقلید با اشاره به اقتدار، استقامت و پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی گفت: ایران اسلامی تاکنون خویشتن‌داری و ادب اسلامی را رعایت کرده وگرنه چنان پوزه عربستان را به خاک می‌مالیم که حمایت آمریکا نیز برایش بی‌فایده باشد.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۶۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعهاین شهر غدیر خم را عید وحدت و برادری دینی و ایمانی خواند و با تبریک این روز و با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی اظهار داشت: عید ولایت و امامت ریشه قرآنی دارد.

وی با تأسف از فاجعه منا به سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی آل سعود و فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: اگر ایران اسلامی بخواهد عکس‌العملی نشان دهد بدون شک سخت و خشن خواهد بود.

طالبی بیان داشت: ایران اسلامی در این ماجرا خویشتن‌داری و ادب اسلامی را رعایت کرد و در راستای حفظ وحدت امت اسلامی اقدامی نکرد وگرنه در پاسخ به آل سعود همان‌گونه که خودشان واقف‌اند چنان پوزه‌شان را به خاک می‌مالیم که حمایت آمریکا و وابستگانش نیز اثری نداشته باشد و دیدند که ایران اسلامی این حقیقت بزرگ را در جنگ تحمیلی نیز به اثبات رسانیده است.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به طفره سعودی‌ها از پاسخگویی در مورد ماجرای جان‌باختن حاجیان در فاجعه منا عنوان داشت: آل سعود در نخستین روزهای این فاجعه به دنبال مطرح کردن بحث ایران و عرب و ایجاد نفاق و تفرقه بین مسلمانان بود که سرشان به سنگ خورد و رسوا شدند.

خطیب جمعه اقلید بابیان اینکه اگر در لحظات نخست این فاجعه 20 تا 50 امدادگر به کمک حاجیان می‌رفتند به‌یقین تلفات به این اندازه سنگین نبود تأکید کرد: بی‌توجهی آل سعود نسبت به جان دادن زوار خانه خدا به تمام دنیای اسلام و غیر اسلام ثابت کرد که آنان نه‌تنها خادم‌الحرمین نیستند بلکه خائن به دین خدا هستند.

طالبی از کارشکنی و تعلل آل سعود در کمک‌رسانی به حجاج در لحظات نخست این حادثه انتقاد کرد و گفت: اگر به گروه پزشکی ایران اسلامی در همان روزهای نخست اجازه حضور در بیمارستان‌های جده، مکه و طایف داده می‌شد بخش عمده‌ای از مجروحان نجات پیدا می‌کردند.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به اینکه آل سعود اتفاقات ثبت‌شده حادثه جان باختن حجاج در منا توسط دوربین‌ها را حذف و مخفی کرد عنوان داشت: چرا آل سعود به‌جای عذرخواهی طفره می‌رود و برای نخستین مرتبه در تاریخ برگزاری مناسک حج باوجود این‌همه جان‌باخته، از متصدیان این آیین تقدیر و تشکر کرد و آنان نیز گزارشی از برگزاری حج ارائه دادند.

وی با تأسف از عملکرد برخی از دولت‌های اسلامی که با معامله نفتی و ریالی با آل سعود اجازه دفن اجساد جان‌باختگانشان بدون هیچ نام و نشانی را در عربستان دادند بیان داشت: این کشورها نه‌تنها اعتراضی به این فاجعه نکردند بلکه از آل سعود و کارگزاران حج قدردانی کردند.

خطیب جمعه اقلید به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور ایران و سایر کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت: کشف دلیل اصلی ایجاد این حادثه و تأخیر و تعلل سعودی‌ها در امدادرسانی به حجاج و نیز پیگیری حقوقی حجاج جان‌باخته با توجه به این حقیقت که عربستان موظف به حفظ امنیت آنان بود لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب است.

طالبی در ادامه به‌روز نیروی انتظامی اشاره و با تقدیر از نیروی انتظامی که به همراه بسیج و اطلاعات در راستای حفظ و ارتقای امنیت ایران اسلامی می‌کوشند خاطرنشان کرد: امنیت و آسایش و راحتی کنونی کشور جز با تلاش‌های شبانه‌روزی این مجاهدان میسر نمی‌شود.

امام‌جمعه اقلید همچنین با گرامیداشت روز دامپزشکی به روز روستا و نقش مؤثر روستاییان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ...کشور اشاره کرد و افزود: روستاییان ستون فقرات جامعه در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند ازاین‌رو لازم است که مسئولان بیشتر و بهتر به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کنند و درراه آبادانی و پیشرفت روستاها و رفاه روستاییان بکوشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها