امام جمعه قم با اشاره به اینکه در هیچ زمینه نباید به آمریکا خوشبین بود،گفت:راز اصلی آشفتگی در خاورمیانه، دست‌های پنهان استکبار و صهیونیست‌ها است.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۵۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به زنجیره ای از اتفاقات برای اثبات ولایت حضرت علی(ع) اظهار داشت:غدیر امتیاز ویژه ای دارد و آن این است که پیامبر گرامی اسلام در واپسین روزهای عمر خود علی(ع) را به عنوان امام و ولی جامعه اسلامی معرفی کرد.

 

وی افزود:روایت های مختلفی در رابطه با غدیر نقل شده است،هزارات حدیث از سوی عالمان پیرامون این واقعه بیان شده است و شیعه و سنی در اصل واقعه غدیر متفق القول هستند.

 

امام جمعه قم ادامه داد:غدیر به این موضوع اشاره دارد که باید حاکمیت را به دست پیشوایی چون علی سپرد و همچنین محبت خاندان پیامبر یک اصل مشترک میان مسلمانان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث روی داده در عربستان مخصوص فاجعه منا،ابراز داشت:این فاجعه ای دشورا و سخت برای ما بوده،به کسانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده اند تسلیت میگوییم.

 

آیت الله اعرافی بیان داشت:آل سعود در بالاترین مرتبه مسئولیت این حادثه را برعهده دارد،عربستان در کنار ظالمان در بحرین و یمن در حال جنایت هستند و در این فاجعه نیز  قصور آشکاری داشته اند.

 

وی افزود:تلفات تا به این حد در حال حاضر غیر قابل تصور است زیرا ابزارهای کنترلی بسیاری وجود داشته و این فاجعه که موجب کشته شدن چندین هزار نفر شده است بسیار سنگین است .

 

امام جمعه قم با بیان اینکه آل سعود به دنبال فرافکنی است،عنوان کرد:آل سعود بعد از این فاجعه به دنبال این بوده که مسلمانان ایرانی و آفریقایی را مقصر اعلام کند در حالی که اگر مدیریت درستی صورت می گرفت تلفات بسیار پایین تر بود.

 

وی تاکید کرد:این خاندان حتی حاضر به عذر خواهی نیز نبود اما بعد از بیانات مقام معظم رهبری حاضر به این کار شدند و در این زمینه لازم از که از تمام کشورهای آسیب دیده کمیته حقیقت یاب بی طرف برای بررسی فاجعه تشکیل شود.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اختلافات داخلی و بی تجربگی را یکی از عوامل موثر در این فاجعه قلمداد کرد و گفت:جنگ یمن و کشته شدن ۲۰ هزار نفر باعث شده تا توان سعودی ها تحلیل رود در برگزاری حج مدیریت درستی نداشته باشند.

 

وی تصریح کرد:خواستار این هستیم که مسئولان با جدیت و همت بیشتری در مقابل این اقدامات سعودی ها تلاش کنند و مطمئنا با ایستادگی به نتیجه خواهیم رسید.

 

آیت الله اعرافی با مورد توجه قرار دادن اختلافات در برخی کشورهای خاورمیانه،ادامه داد: راز اصلی این حوادث، دست‌های پنهان استکبار و صهیونیست‌هاست که می‌خواهند دنیای اسلام را به آشفتگی برسانند.

 

وی اظهارداشت:در هیچ زمینه ای نباید به آمریکا خوش بین بود زیرا دست نشاندگان آنها در منطقه خون ریزی های بسیاری را انجام می دهند.

 

امام جمعه قم افزود:ما به دنبال دیپلماسی قوی هستیم ولی دیپلماسی همراه با شجاعت و بصیرت باشد،نباید به سادگی روی خوشی به دشمنانی که سابقه انها مشخص است نشان دهیم.

 

وی با بیان اینکه ایران اهل گفتگو و منطق است،خاطر نشان ساخت:ساده انگاری در این مسیر صحیح نخواهد بود،باید با تکمیل زیر ساخت های اقتصادی و . . . فساد را از دستگاه اداری دور کنیم.

 

 

 


ارسال نظرات