برپایی جشن بزرگ عید غدیر در مسجد جامع شهرستان بهاباد

همزمان با عید غدیر بزرگترین عید شیعیان مردم ولایت مدار شهرستان بهاباد در جای جای شهر جشن برپا شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۳۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: شهرستان بهاباد در شب و روز عید غدیر غرق در شادی و سرور بود به همین مناسبت مراسم جشن با شکوهی با حضور انبوه مردم ولایت مدار شهرستان بهاباد در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام احمد مطهری تبار یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر خم و عرض تسلیت به مناسبت جان باختن تعدد زیادی از حجاج بیت الله الحرام در سرزمین منا با اشاره به نقش و جایگاه ولایت در دین اسلام بیان کرد: روایات اسلامی بر ولایت پای فشرده و از ولایت به عنوان ستون اصلی دین یاد می شود.

وی افزود: اسلام بر پنج رکن نماز، زكات، حج، روزه و ولایت بنا شده است و ولایت افضل آنان است، چرا كه ولایت كلید آنها است.

این روحانی افزود: برای اثبات جایگاه ولایت در اسلام بهترین دلیل قرآن کریم است در آیات متعددی از قرآن کریم به ولایت اشاره شده است.

حجت الاسلام مطهری تبار در  ادامه اشاره کرد: مهمترین پیام غدیر این است که امت اسلامی و مسلمانان در هیچ مقطعی از تاریخ نباید بدون ولایت و رهبری باشند.

وی در رابطه با فضیلت عید غدیر گفت: عید غدیر، عید اکمال دین، عید انبیاء الهی است و اگر ما امروز دارای مکتب جعفری و تاسوعا و عاشورا هستیم، همه اینها به برکت غدیر است.

مطهری تبار افزود: عید غدیر تنها یک جریان تاریخی نیست بلکه نشانه ای از جامع بودن دین اسلام است که باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم.

روحانی حوزه علمیه قم در ادامه نیز به تبیین ابعاد شخصیتی امیر المومنین(ع) پرداخت و از غدیر به عنوان تکمیل کننده و ادامه رسالت و بعثت انبیاء یاد کرد.

در ادامه این مراسم معنوی مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند.

نظیر این مراسم در مساجد انقلاب، ولی عصر شهرک و امام حسن مجتبی(ع) بهاباد برگزار شد. 

 

ارسال نظرات