حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد گفت: یکشنبه هفته آینده همزمان با مجلسی که در تهران و قم برای جان باختگان حادثه منا برگزار می شود مراسم عزاداری کشته‌شدگان فاجعه منا در مسجد جامع بهاباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۳۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: خطیب جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان  و با تبریک عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت به مسئله غدیر اشاره کرد و گفت: آن کسی که مدال جانشینی پیامبر اسلام را برای خود به ارمغان بیاورد و ثبت کند ادامه ولایت الله باشد.

وی به جانشینی حضرت علی به جای پیامبر خدا اشاره کرد و گفت: پیامبر خدا در روز عید غدیر حضرت علی علیه السلام را به عنوان جانشین خود معرفی کرد و در همان جا بیعت ها و میثاق ها شروع می شد در آن زمان عده ای بیعت ها را شکستند، خون دل به علی و اولاد علی کردند ولی خداوند آنها را حفظ کرد.

خطیب جمعه بهاباد غدیر را بزرگترین رخداد اسلام و براساس دستور خداوند بر پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: با ولایت و جانشینی پیامبر اسلام، دین تکمیل شد و کمالش را با غدیر به جهان اعلام کرد که مسلمانان باید پاسدار این کمال باشند.

حجت الاسلام دهقانی  به ولایت فقیه زمان امروز ما اشاره کرد و افزود:  امروز در کشور ما مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان سکاندار ولایت فقیه است  و ایرانی که امروز اینقدر در دنیا عزت و شرف دارد و الگوئی برای خیلی از کشورها شده است در سایه عمل مثبتی است که  مقام معظم رهبری و فرمایشات حضرت امام خمینی ره بوده است لذا ما باید با شناخت و معرفتی که داریم شناخت خودمان را بیشتر کنیم و بدانیم شناخت و اطاعت بیشتر در سایه اطاعت از ولایت الله است.

امام جمعه  بهاباد با تبریک هفته ناجا به سبز پوشان نیروی انتظامی افزود: هفته نیروی انتظامی را به سبز پوشان این نیرو تبریک و تهنیت عرض می نمائیم همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد خصوصیات نیروهای مسلح و ناجا فرمودند، نخستین خصوصیت جوانان شاغل در نیروی انتظامی باید ایمان باشد چون روح انسان را تقویت کرده و قدرت آنها را افزایش می‌دهد.

دهقانی گفت: امنیت و آسایش امروز در کشور مرهون زحمات و خدمات نیروهای انتظامی است که در برقراری نظم و امنیت تلاش می کنند.

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه جنایات آل سعود در منا انجام شد سران کشورهای دنیا هیچ عکس العملی از خود نشان ندادند و در نظام جمهوری اسلامی ایران آن شجاعت و تدبیری که باید دولتمردان از خود نشان بدهند نشان ندادند و باعث شد تا دشمن هر کار که خواست انجام دهد.

وی از اینکه این جنایت توسط رئیس جمهور در نشست سالانه سازمان ملل مطرح شد افتضاح بزرگی برای آل سعود دانست و اقدام رئیس جمهور را تحسین کرد.

دهقانی  با اشاره به حرفهای نامربوط و توجیهات اهانت آمیز آل سعود و دستگاه تبلیغاتی وهابیت و تناقض گویی آنها در خصوص حادثه منا  را محکوم کرد، تصریح کرد: فرمایشات بسیار مقتدرانه مقام معظم رهبری در تهدید آل سعود و مطالبه حقوق حجاج یک حرکت ماندگار در تاریخ کشور و انقلاب بطوریکه روحانیت است و ادبیات دولت مردان سعودی با این خطابه حماسی عوض شد.

وی افزود: مسئولان نظام ما بدانند و سیاستگذاران ما بدانند در سیاستگذاری خارجی، دشمنان ما دشمن خدا هستند و تنها دشمن ما نیستند که با آنها مماشات کنند و اگر بخواهند دست بدهند و تعامل کنند و با روی خوش مشکل را حل کنند آنها جری تر و گستاخ تر می‌شوند.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی برخورد محکم، حکیمانه و با صلابت مقام معظم رهبری، یک فرهنگ برخورد با دشمنان خداست و سیاستگذاران ما در روابط بین الملل این فرهنگ را الگو قرار دهند.

دهقانی با اشاره به حوادث خونبار منا و مکه اظهار داشت: امت‌های اسلامی باید در برابر این جنایات موضوع محکمی بگیرند و  در برابر این حادثه سکوت نکنند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری به روشنی در برابر این حادثه موضع گیری و وظیفه دولت سعودی را گوشزد کردند تصریح کرد: رژیم جنایتکار سعودی باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده در منی و مکه باشد.

وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در زمینه برخورد قاطع با عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: مسلمانان وظیفه دارند تا جلوی هرگونه انحراف را در اسلام بگیرند و اگر امروز دولت سعودی از مسیر منحرف شده باید با او برخورد قاطع کرد.

سالروز تبعید حضرت امام از عراق به پاریس و روز مباهله روز حقانیت اسلام از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث این هفته حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت.

گفتنی است مابین نماز جمعه این هفته سرهنگ رحیم زاده فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم در خصوص هفته نیروی انتظامی به ارائه بیان گزارشی از فعالیتهای نیروی انتظامی در شهرستان بهاباد پرداخت.

همچنین در نماز جمعه امروز بهاباد حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای سلامی حضور داشت.

وی افزود: جملات رهبری  در مراسم دانش آموختگی دانشجویان فسری نیروی دریائی نوشهر در خصوص حادثه منا و هشدار به دولت عربستان چون پتکی آهنین بر امثال آل سعود و خائنین حرمین شریفین  فرود آمد و باعث شد تا دستگاه حکومت سعودی نرمش نشان دهد و با ایران همکاری کند.

 

ارسال نظرات