خبرهای داغ:
امام جمعه موقت ملایر مطرح کرد

ضرورت تشکیل کنگره اسلامی برای تعیین وضعیت حج

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به لزوم تشکیل کنگره اسلامی برای مشخص شدن وضعیت حج گفت: مسلمانان باید با تشکیل کنگره اسلامی اختیار حج را از خاندان آل سعود گرفته و در اختیار خود مسلمانان قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۰۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام‌ عبدالله مقدسیان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر مسجد جامع این شهر با تبریک فرارسیدن عید بزرگ ولایت عید غدیر اظهار داشت: خداوند در قرآن روز عید غدیر را روز تکمیل دین اسلام عنوان کرده است.

وی با اشاره به ماجرای عید غدیر و معرفی حضرت علی(ع) به‌عنوان جانشینی پیامبر(ص) بیان کرد: جبرئیل در این روز 6 بار به پیامبر اسلام(ص) نازل شد و پیام خدا برای جانشینی امام علی(ع) را ابلاغ کرد.

امام‌جمعه موقت ملایر گفت: پیامبر اکرم(ص) بیش از سه ساعت برای مردم در غدیر خم خطبه خوانده و امام علی(ع) را به‌عنوان وصی و جانشین خود معرفی کرد و پس‌ازآن تمامی مسلمانان با حضرت علی(ع) بیعت کردند.

وی با اشاره به حادثه ایجادشده در منا برای مسلمان و زائران خانه خدا بیان کرد: آل سعود قابلیت حریم داری حرمین را ندارد و باید آن را به مسلمانان واگذار کند.

مقدسیان افزود: کسی که داخل حرم امن الهی می‌شود باید در امنیت کامل باشد و کسانی که در این حرم هستند حتی اجازه آزار به حیوانات و گیاهان ندارند.

وی گفت: آل سعود برای اداره حج هیچ‌گونه برنامه‌ای نداشته است چراکه اگر کمی برنامه‌ریزی برای اداره حج داشت این مشکلات و از بین رفتن حجاج در حریم حرم امن الهی به وجود نمی‌آمد.

امام‌جمعه موقت ملایر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نوشهر تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری عنوان کردند برخورد ایران در صورت تکرار این‌گونه بی‌احترامی به حجاج بسیار سخت خواهد بود.

وی گفت: 465 نفر از زائران ایرانی و بیش از 5 هزار مسلمان مظلومانه و با لبان تشنه و در حرارت جان خود را از دست دادند و اگر آل سعود قدری مراقبت و برنامه داشت وضع این‌گونه پیش نمی‌آمد.

مقدسیان با اشاره به عزادار بودن همه مسلمانان جهان از فاجعه منا بیان کرد: آل سعود نوکر دست‌بسته آمریکا و استکبار است و این‌ها خادمین حرمین نبوده بلکه خائنین حرمی هستند.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کنگره اسلامی برای مشخص شدن وضعیت حج افزود: مسلمانان باید با تشکیل کنگره اسلامی اختیار حج را از خاندان آل سعود گرفته و در اختیار خود مسلمانان قرار دهند.

امام‌جمعه موقت ملایر با اشاره به هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی نیروی خدمت گذار انقلاب و حافظ امنیت مردم در کشور است.

وی با شاره به 13 مهر سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس بیان کرد: امام خمینی(ره) همچون کوهی استوارمقابل جهان ایستادگی کرد و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات