خبرهای داغ:
امام جمعه تویسرکان گفت: به طور قطع آل سعود در برابر ایستادگی رهبری و ملت هیچ غلطی نمی تواند بکند و خوب می داند ملت با اتکا به خدا و پیروی از منویات رهبری در صورت لزوم پاسخ سخت و خشنی به آل سعود خواهد داد.
کد خبر: ۸۵۷۶۲۹۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی در نماز جمعه مقصر اصلی در فاجعه منا و جان باختن هزاران حاجی را آل سعود دانست و گفت: بستن برخی مسیرها در رمی جمره و فرعی ها ازدحام ایجاد کرد و عدم باز کردن مسیر، نرساندن آب، و عدم امدادرسانی صحیح و سریع با وجود نیروهای فراوان اما بی تفاوت سعودی نشان از ابراز خصومت آنان دارد.

وی با بیان اینکه از جمله کینه توزی‌های دیگر آل سعود ممانعت از امدادرسانی دیگر کشورها بود، اظهار کرد: درباره ازدحام جمعیت باید گفت سهمیه کشورها برای حج امسال کمتر شده است و این ازدحام از سال های قبل کمتر بوده است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: اگر آل سعود معتقد است که ازدحام بوده است چرا مسیرها را بستند تا ازدحام بیشتر شود، آیا ندیدند در عراق جنگ زده 20 میلیون زائر حسینی در کربلا بودند و ازدحام نیز، اما باید دید با وجود آن همه ازدحام در کربلا چرا چنین اتفاقی رخ نداد؟!

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: آنان می گویند ایرانی ها یا افریقایی ها مسبب این ازدحام هستند، اگر این گونه است چرا دوربین ها را جمع کردند و چرا این همه پنهان کاری می کنند و جواب نمی دهند.

=موحدی گفت: در نهایت هم اگر فاجعه من حادثه باشد، این دولت عربستان است که باید پاسخگو باشد، عذرخواهی کند و توضیح دهد، آل سعود در سقوط جرثقیل هم که بیش از 100 حاجی جان باختند و در حدود 240 نفر نیز مجروح شدند واکنشی برای عذرخواهی کردن نشان نداد.

وی تصریح کرد: در آن سوی ماجرا واکنش غرب و امریکا مدعیان دروغگوی حقوق بشر سکوت، سانسور و مخفی کردن این فاجعه بود و اگر پشتیبانی غربی ها از سران عربستان نبود به طور قطع عربستان هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه تویسرکان به سخنان رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند؛ دولت عربستان در انتقال ابدال مطهر جان باختگان به وظایف خود عمل نمی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتن داری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است اما این را بدانند که اندک بی احترامی به ده ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر عکس العمل سخت و خشن ایران را درپی خواهد داشت.

موحدی تأکید کرد: به طور قطع آل سعود در برابر ایستادگی رهبری و ملت هیچ غلطی نمی تواند بکند و خوب می داند ملت با اتکا به خدا و پیروی از منویات رهبری در صورت لزوم پاسخ سخت و خشنی به آل سعود خواهد داد.

وی در ادامه با تبریک روز عید غدیر گفت: امور غیبی در قرآن بیان شده است در صورتی که امام علی(ع) معجزه ظاهر است و آن چنان همانند خورشید رخشندگی دارد و حقیقت آن روشن است که نیازی به معرفی در قرآن ندارد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه گرچه باید در همه ایام باید محب امام علی(ع) بود، افزود: روز عید غدیر بهترین فرصت برای ابراز عشق، علاقه و محبت به آستان حضرت علی(ع) و آشنا شدن با رفتار و کردار علوی است.

موحدی با توجه به روز 13 مهرماه روز نیروی انتظامی به فرموده رهبری درباره این نیروی تلاشگر مبنی بر اینکه "امنيت،مثلهوا برايانسان،به طور مستمر لازم است" اشاره کرد و با تبریک این روز به پرسنل خدوم آن، گفت:ناامنی را نباید تنها در جرائمی از جمله دزدی به حساب آورد و دید، ناامنی می تواند به صورت ناامنی مالی، ناامنی عرض و ناامنی اخل اخلاقی هم بروز کند.

وی تصریح کرد: برای برطرف کردن ناامنی اخلقی شما بادی وارد عرصه شوید و اما در موارد که باید جلوی چشمه ناامنی را گرفت تا امنیت اخلاقی جامعه حفظ شود نیاز است تا نیروی انتظانی وارد میدان شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات