مادر حاج حسن دانش با تاکید بر اینکه از مسببان حادثه منا نخواهد گذشت، گفت: پسر من برای جنگ به مکه نرفته بود.
کد خبر: ۸۵۷۶۲۸۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: اقدس اوقانی‌باف، مادر حسن دانش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، با تاکید بر اینکه منتظر بازگشت فرزندش است، از مسئولان کشورمان خواست تا تدابیر لازم را برای بازگشت او به کشور بیندیشند.
وی که با بغض صحبت می‌کرد، مدام این جمله را می‌گفت که فرزندش برای قرائت قرآن و اعمال حج به خانه خدا رفته، نه برای جنگ؛ پس چرا کشور عربستان این بلا را بر سر حجاج ایرانی آورده است.
این بانو که علاوه بر ناراحتی از وضعیت فرزندش، نگران همسر بیمار و عروس و نوه‌های خود است، گفت: طاقت رویایی با عروس و نوه‌هایم را ندارم، چرا که جوابی برای پاسخ به درخواست‌های دختران حاج حسن ندارم.

اوقانی‌باف با اشاره به کسالت همسر حسن دانش در اثر اخباری که هر روز درباره سرنوشت همسرش می‌شوند، اظهار کرد: فرزندان حسن که یکی 4 ساله و دیگری 5 ساله هستند نیز مدام سراغ پدر را می‌گیرند.

وی افزود: پسرم با درخشش در عرصه قرآن همواره مرا سرافراز کرده است و هرگز انتظار از دست دادنش را ندارم.
اوقانی‌باف که همچنان چشم انتظار شنیدن خبر سلامت فرزندش است، بارها از خبرنگار ایکنا سوال می‌پرسد که آیا از وضعیت فرزندش مطلع است؟

مادر حسن دانش در ادامه می‌افزاید: همه حجاج تا شب محرم به کشور بازمی‌گردند اما من چه کنم که هنوز از پسرم خبری ندارم و قرار نیست زنده و یا مرده او را ببینم.
وی با تاکید بر اینکه هرگز خبر مفقو‌دالاثر شدن فرزندش را قبول نمی‌کند، گفت: تماس‌های مکرر با خانواده برای شنیدن اخبار از فرزندم، دلشوره عجیبی در دل ما ایجاد کرده و نمی‌دانم سرنوشت فرزندم چه می‌شود.
مادر شهید حسن دانش با تأکید بر ضرورت پاسداری از نخبگان قرآنی از سوی مسئولان قرآنی و سازمان حج افزود: در این مدت بستگان و همسایگان خواب‌های متعددی از فرزندم دیده‌اند که در صحرای منا حضور دارد.

وی درباره اطلاع پدر حسن دانش از اتفاقی که در منا برای او رخ داده است، گفت: همسرم اگرچه بیمار است اما قطعا متوجه اتفاقاتی که در پیرامونش رخ می‌دهد، می‌شود و بارها گفته است که هر چه خدا بخواهد، اتفاق می‌افتد.
وی با تاکید بر اینکه از مسببان این حادثه نخواهد گذشت، درباره بازگشت فرزندش اظهار کرد: مسئولان استان نباید راضی شوند که بدون فرزندم به کشور بازگردند.
اوقانی‌باف ادامه داد: چه کسی جوابگوی من و پدرش، برادران و خواهرش و همسر و فرزندانش خواهد بود؛ زمانی که با بازگشت حجاج، حاج حسن را می‌خواهند اما پاسخی داده نمی‌شود.
مادر حسن دانش در پایان اظهار کرد: اگر خبر درگذشت او صحت داشته باشد، خودم را همراه با مادران شهدایی قرار می‌دهم که سال‌ها غم از دست دادن فرزندانشان را به دوش کشیدند.

 

 


 


ارسال نظرات