واقعه غدیر در روستای گنجه رودبار بازسازی شد

آیین بازسازی واقعه غدیر همزمان با 4 نقطه از استان گیلان در روستای گنجه از توابع شهرستان رودبار بازسازی شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۲۷۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

سرهنگ کمال حیدری، فرمانده سپاه ناحیه رودبار، در حاشیه آیین بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از رودبار، اظهار کرد: هدف از نمایش واقعه غدیر ترویج فرهنگ غدیر و ولایت علی (ع) است.

وی تصریح کرد: واقعه جاویدان غدیرخم که به نصب ولایت مولای متقیان و امیر عارفان حضرت علی  ابن ابی طالب (ع) انجامید، تاثیرگذارترین حادثه صدر اسلام پس از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است.

فرمانده سپاه ناحیه رودبار با اشاره به استقبال بی نظیر مردم شهرستان رودبار از بازسازی این واقعه ادامه داد: بازخوانی واقعه غدیر در روستای گنجه توسط هنرمندان بسیجی، این شهرستان برگزار شد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و ایادی وابسته به آن تمام نگرانی‌شان از ترویج پیام غدیر است، چراکه پیام غدیر تبیعت از ولایت است و امروز ولایت فقیه در نظام اسلامی به عنوان خاری در چشم مستکبران جهان است.

گفتنی است؛ غدیر خم نام ناحیه ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام(ص) در حجت الوداع، امام علی بن ابیطالب(ع) را «ولی» پس از خود اعلام کرد و واقعه تاریخی غدیر خم از بزرگترین اعیاد در تاریخ تشییع محسوب می شود و برهمین اساس از اهمیت ویژه در بین شیعیان برخوردار است.

ارسال نظرات