خبرهای داغ:
امام جمعه قهاوند در یادواره شهدای جیحون آباد مطرح کرد

ضرورت برخورد جدی با دولت سعودی

امام جمعه قهاوند با اشاره حادثه منا گفت: دولت سعودی خود مقصر اصلی این حادثه است و دولتمردان ایرانی باید برخورد جدی با آنها صورت دهند.
کد خبر: ۸۵۷۶۱۲۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین محققی در یادواره شهدای روستای جیحون آباد قهاوند بیان داشت: شايسته است در نمايشگاه ها و مراسم مختلف شور و نشاط شهادت براي جامعه اي که محتاج نشاط است به نمايش گذاشته شود؛ متاسفانه امروزه محيط خانه‌ها بي نشاط بوده که خود این موضوع براي جوانان مشکل ساز است.

وی عنوان کرد: ملت ایران توانستند در دفاع سرافرازانه خود در یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ بشریت با همه وجود از سرزمین خود دفاع کردند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کردند.

امام جمعه قهاوند با اشاره به سخن حضرت اميرمومنان(ع) مبنی بر اینکه در مشکلات نیز نشاط وجود دارد اما فهم اين موضوع در فرهنگ شهادت نهفته است، بنابرین راه نجات و درمان بي نشاطي جامعه در توجه به اين مهم است، گفت: شايسته است در کنار برگزاري مراسم يادواره شهدا، نمايشگاه هاي فرهنگي و کتب مربوط نيز برگزار شود تا جوانان با فرهنگ مقدس شهادت بيشتر آشنا شوند.

وی با اشاره حادثه منا گفت: دولت سعودی خود مقصر اصلی این حادثه است و دولتمردان ایرانی باید برخورد جدی با آنها صورت دهند.

وی حادثه رخ داده در منا را دردناک توصیف کرد و اظهار داشت: تعداد زیادی از زائران خانه خدا به وضع اسفباری در این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی حادثه منا را ناشی از سوءمدیریت عربستان سعودی بیان کرد و گفت: دولت عربستان باید در موسم بزرگ حج وسایل رفاه حجاج را فراهم و از آن‌ها محافظت می‌کرد.

ارسال نظرات