دبیر اجرایی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان یزد "انارستان زخم" گفت: ۲۳۰ اثر از شاعران استان یزد به دبیرخانه جشنواره رسید.
کد خبر: ۸۵۷۶۱۲۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدداوود سیدمحسنی ‌در آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان یزد که با عنوان "انارستان زخم" و با حضور "سیدمحمد حسینی" وزیر ارشاد دولت دهم برگزار شد، اظهار داشت: شعر دفاع مقدس ریشه در احساس عاشورایی شاعران دارد.

وی افزود: رسالت شعر دفاع مقدس، پاسداشت یاد و خاطره مردان و زنان عاشقی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس، از جان خود برای آزادی این وطن گذشتند.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره انارستان زخم خاطرنشان کرد: امسال ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان یزد پس از 4 سال وقفه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد برگزار شد.

سیدمحسنی تصریح کرد: نخستین جلسه ستاد استانی این جشنواره در خرداد ماه برگزار شد و فراخوان ارسال آثار و بخش‌های جشنواره هم در همان زمان منتشر شد.

عالیه محرابی دبیر علمی این جشنواره هم در این مراسم با اشاره به رونمایی از کتاب و ویژه‌نامه جشنواره به‌عنوان "انارستان زخم" گفت: دبیرخانه جشنواره برای شرکت در این جشنواره، تا 15 مرداد زمان اعلام کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه سطح کمی و کیفی آثار در برخی از بخش‌ها خیلی خوب بود، افزود: تا این زمان، 230 اثر از شاعران یزدی به دبیرخانه جشنواره تحویل و پس از کدگذاری، آثار به داوران جشنواره تحویل داده شد.

دبیر علمی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان یزد ادامه داد: داوران این جشنواره آقایان رضا اسماعیلی و علی فردوسی از اساتید برجسته شعر و ادب استان بودند.

محرابی ادامه داد: برای اولین بار بخش شعر محاوره و ترانه به این جشنواره اضافه شد و با وجود این که تجربه اول جشنواره دراین بخش بود، آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید.

 

ارسال نظرات