خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت طرح زیست محیطی آسمان آبی و زمین پاک، از افزایش غرفه های جمع آوری پسماند خشک در این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۸۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منصور کتانباف با بیان این خبر گفت: به منظور توسعه زیرساخت های شهری در خصوص اجرای طرح آسمان آبی زمین پاک، 3 غرفه بازیافت در سه راه تقی آباد و میادین نارنج و حسن زاده نصب شده است تا دسترسی شهروندان به محل های جمع آوری پسماندهای خشک بیش از پیش تسهیل شود.

کتانباف با اشاره به اینکه غرفه های بازیافت این منطقه جنوبی به 16 مورد افزایش یافته است، افزود: با استقرار غرفه های بازیافت و گشت 22 ماشین ملودی دار تمامی محله های 7 گانه به خوبی پوشش داده شده و علاوه بر این شماره تلفن 55513684 نیز آماده پاسخگویی به شهروندان جهت جمع آوری پسماند خشک آنها است.

وی طرح آسمان آبی زمین پاک را از طرح های فرهنگی و زمان بر برشمرد و ادامه داد: حدود یک سال از اجرای این طرح زیست محیطی می گذرد و در این مدت آموزش ها با محوریت افراد تاثیرگذار، نخبگان محلات، ورزشکاران و ائمه جماعات انجام شد و در حال حاضر نیز آموزش های چهره به چهره با مراجعه به درب منازل تک تک شهروندان در حال اجراست.

کتانباف با بیان اینکه تاکنون به 50 درصد ساکنان منطقه 20  به صورت مستقیم آموزش مدیریت پسماند ارائه شده است، گفت: مشارکت شهروندان لازمه موفقیت این طرح زیست محیطی است که برای تحقق این مهم علاوه بر آموزش های شهروندی، توسعه زیرساخت های شهری و سهولت دسترسی آنها به محل های جمع آوری پسماند خشک را در دستور کار داریم و از مهمترین برنامه های مدیریت شهری است.

شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی برنامه های خاص مراکز آموزشی و دانش آموزان آغاز شده است و این در حالی است که کلبه های بازیافت در مدارس برای جمع آوری پسماندهای خشک دانش آموزان نیز فعال هستند.

بر اساس این گزارش تمامی مدارس، مراکز فرهنگی، مذهبی، درمانی و بهداشتی تحت پوشش طرح جامع تفکیک پسماند خشک از مبداء قرار دارند و دیگر مراکز متقاضی برای دریافت این خدمات می توانند به اداره بازیافت شهرداری منطقه 20 مراجعه کنند.

ارسال نظرات