خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خوزستان در یادواره شهدای کوی مدرس دزفول:

آل سعود پشت پرده تمام جریانات تروریستی تکفیری در منطقه است/ نیازمند روحیه انقلابی در مسئولین کشور هستیم

هشتمین یادواره ۲۵ شهید کوی آیت الله مدرس دزفول با حضور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، مسئولین نظامی و انتظامی و همچنین بیش از دو هزار نفر از اقشار مختلف مردم ولایتمدار و شهید پرور کوی آیت الله مدرس دزفول، در دبستان شهدای این کوی با شکوهی خاص برگزار گردید
کد خبر: ۸۵۷۶۰۴۰
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱



 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوزستان:

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، در این یادواره، با تشریح وضعیت کشور در دوران انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی، گفت: همه ابرقدرتهای دنیا صدام را به مدرن ترین سلاح های روز دنیا مجهز می کردند ولی رزمندگان ما با حداقل امکانات به مقاومت ایستادند.

سردار "حسن شاهوارپور” افزود: دفاع مقدس به ما آموخت که باید برای دفاع از عزت خود و برای پیشرفت کشور منتظر کسی نماند بلکه

این فرمانده و جانباز دوران دفاع، وضعیت سیاسی کشور در آغاز جنگ را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: کار بنی صدر در کشور ایجاد تفرقه و اختلاف بود. تفرقه بین ارتش و سپاه، تفرقه بین مردم و حتی تلاش برای ایجاد شکاف بین امام و امت .

وی ادامه داد: از طرف دیگر ابرقدرتهای شرق و غرب که در جنگ سرد با هم بودند برای تجهیز عراق متحد شدند تا صدام بتواند جمهوری اسلام ایرا را شکست دهد.

سردار شاهوار با بیان اینکه امام(ره) در آن شرایط به ما درس مقاومت آموخت، تصریح کرد: با عزل بنی صدر، وحدت فرماندهی در نیروهای مسلح شکل گرفت و همه هم دل با رهبری امام(ره) عهد بستند که تا شکست نهایی دشمن به مبارزه ادامه دهند.

فرمانده سپاه خوزستان با انتقاد از عملکرد سازمان های بین المللی افزود: در هیچ یک از قطع نامه های سازمان ملل، نیروهای عراقی ملزم به خروج از مرزهای ایران نمی شدند.

وی تنها گزینه ایران در قبال حمایت های سیاسی و نظامی گسترده دنیا از عراق را قدرت رزمندگان و ایثارگری شهدا خواند و گفت: دنیا از شکسته شدن حصر آبادان متحیر و با این پیروزی، شکست های دشمن آغاز شد.

 

سردار شاهوار با بیان اینکه رزمندگان اسلام با پیروزی در شکستن حصر آبادان، چرخه شکست عراق را یاد گرفتند، نقش مردم دزفول در عملیات فتح المبین را نقشی برجسته خواند و ابراز کرد: علاوه بر رزمندگان دزفول در خط مقدم، مردم دزفول نقش برجسته ای در پشتیبانی از جبهه ها داشتند.

این فرمانده ارشد نظامی، دلیل طولانی شدن جنگ را عمل نکردن مجامع بین المللی به وظایف خود اعلام و گفت: رزمندگان جان بر کف ما با تکیه بر نیروی داخلی پیروزی ها را یکی پس از دیگری به دست آوردند و با خون خود وجب به وجب خاک مقدس ایران اسلامی را از وجود صدامیان پاک کردند.

وی ادامه داد: شورای امنیت در آذرماه ۱۳۷۰ پس از ۱۱ سال از آغاز جنگ تازه از خواب بیدار شد و با صدور قطع نامه ای عراق را متجاوز اعلام کرد.

سردار شاهوارپور تاکید کرد: ما در جنگ ثابت کردیم ملت ایران هرگز زیر بار ظلم صدامیان نخواهد رفت.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، افزود: آنچه که موجب شده تا نیروهای واکنش سریع آمریکا که در یک قدمی ما حضور دارند جرأت تعدی به کشور را نداشته باشند، مشاهده دلاوری های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بوده است.

این فرمانده ارشد نظامی، با بیان اینکه آمریکا تنها به جایی حمله می کند که پیروزی در آن جنگ را قطعی و در حداقل زمان ممکن برآورد کند، گفت: وقتی آمریکا به عراق حمله کرد که از سالها قبل در عراق برنامه ریزی ها و شناسایی ها را کرده بودند و بسیاری از سران عراق را با پول خریده بودند به همین خاطر می دانستند که در کمترین زمان به پیروزی خواهند رسید.

سردار شاهوارپور، دلیل تحرکات آمریکا در منطقه را فراگیر شدن فرهنگ مقاومت برگرفته از جمهوری اسلامی ایران در منطقه اعلام و تصریح کرد: فرهنگ مقاومت، فرهنگ برتر در مواجهه با دشمن است.

 وی خاطر نشان کرد: آنچه موجب پیروزی رزمندگان ما در جنگ شد، روحیه انقلابی بود و ما همچنان نیازمند این روحیه در مسئولین و آحاد کشور هستیم.

فرمانده سپاه خوزستان، آل سعود را یهودی و یهودی زاده خواند و با تاکید بر اینکه پشت برده تمام جنگ های منطقه با حمله مستقیم عربستان به یمن برهمگان آشکار شد، گفت: آل سعود پشتوانه و پشت پرده تمام جریانات تروریستی تکفیری در منطقه است.

سردار شاهوارپور، با تاکید بر وحدت به عنوان اساسی ترین موضوع امروز کشور و جهان اسلام، اظهار کرد: جوانان و جامعه ما برای ادامه راه شهدا نیازمند شناخت فرهنگ شهدا هستند که باید این موضوع به خوبی در جامعه تبیین شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها