خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: این که آل‌سعود حتی حاضر نیستند عذرخواهی کرده و هم‌دردی خود را اعلام کنند، بیانگر بی‌توجهی آنان به سرنوشت انسان‌هاست.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۰۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، سردار محمد شاهرخی در جلسه مجمع بسیج اقشار شهرستان آبیک که صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که تشکیل مجامع بسیج در دستور کار قرار گرفته، استفاده از خرد جمعی و فکری اندیشمندان و نخبگان جامعه است که تعداد قابل توجهی از آنان در مسئولیت مستقیم اداره جامعه قرار ندارند، ولی صاحب ایده و نظر بوده و در عرصه‌های اجتماعی حضور فعال و آگاهانه دارند.

وی افزود: آحاد جامعه باید در سرنوشت اجتماعی خود احساس مسئولیت کرده و خود را در جامعه بیگانه نبینند و مسئولیت را مختص به یک قشر خاص ندانند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین ادامه داد: احساس مسئولیت و روحیه تعاون باید در جامعه ایجاد شده و افراد جامعه باید در توسعه ابعاد مختلف گام‌های مؤثری بردارند.
شاهرخی خاطرنشان کرد: جوانان و نخبگان می‌توانند در سرنوشت جامعه دخیل باشند، چراکه مسئولانی که در رأس امور قرار گرفته و مسئولیت اداره جامعه را بر عهده دارند، با روی باز آنان را پذیرفته و فرصت می‌دهند، ایده‌ها و نظرات خود را در زمینه‌های مختلف اعلام کنند.
این مسئول بیان کرد: با توجه به واگرایی دشمنان و ایجاد شکاف بین نظام و نخبگان و اندیشمندان، لازم است که نخبگان با ایده‌های محکم در برابر ایده‌های مخالفان جبهه کفر و نفاق ایستاده و با آنان مقابله جدی داشته باشند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین با بیان اینکه فلسفه تشکیل مجامع بسیج، ایجاد تشکیلات موازی تصمیم‌گیری در جامعه نیست، تصریح کرد: مجامع بسیج به عنوان مجموعه‌ای برای تصمیم‌سازی تشکیل شده است که نخبگان و صاحبان ایده و اندیشه از پنجره دیگری، مسائل و مشکلات جامعه را در معرض دید مسئولان قرار داده و مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.
شاهرخی اضافه کرد: در مجمع بسیج، مسئله باید درست انتخاب شده و فراوانی داشته باشد و گستردگی نگران‌کننده و یا ایجاد امید در آن مسئله وجود داشته باشد.
این مسئول اذعان کرد: مجمع بسیج اتاق مشورتی کمک برای تصمیم‌گیری مشکلات جامعه است که علاوه بر مسئله اجتماع در این مجمع، هر یک از قشرهای بسیج برای دفاع از انقلاب در عرصه‌های مختلف و تحقق اهداف قشر، باید به نحو احسن نقش‌آفرینی کنند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین افزود: قشرهای مختلف بسیج باید علاوه بر انجام وظایف و نقش‌های اصلی خود در جامعه، به الزاماتی که برای آنان تعریف شده توجه ویژه‌ای داشته باشند و همچنین پیگیر خروجی مصوبات مجمع بسیج باشند.
شاهرخی ادامه داد: ممکن است مسئولان از نظر زمان و بودجه مسئله موجود در جامعه را حل و فصل کنند، ولی مجمع بسیج می‌تواند راه میان‌بر در مسیر تصمیم‌گیرندگان قرار داده و از نظر کیفیت راهکارهایی را که قابلیت اجرایی داشته باشند، پیشنهاد داده و در کمترین زمان ممکن و کمترین بودجه و هزینه، آن مسئله و مشکل را در جامعه حل کنند.
این مسئول عنوان کرد: حادثه منا بیانگر بی‌کفایتی و سوء مدیریت و عدم اهتمام آل‌سعود برای حفظ جان انسان‌ها بوده است و این که آنها حتی حاضر نیستند عذرخواهی کرده و هم‌دردی خود را اعلام کنند، بیانگر بی‌توجهی آنان به سرنوشت انسان‌هاست.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها