خادمان حرم و رسم مسلمان کشتن؟

کربلا در منا تکرار شد / این فاجعه در حافظه تاریخ باقی می ماند

در عاشورا حرمت امام معصوم شکسته و نفس زکیه به همراه 72 یار عزیز، پاک و پاکباخته شهید شدند؛ اما در حادثه منا حرمت مکان امن الهی و ماه حرام و بیش از چند میلیون مسلمان شکسته شد...
کد خبر: ۸۵۷۵۹۹۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس بسیج حقوقدانان استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بسیج، ضمن تسلیت فاجعه منا به ساحت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری و آحاد مسلمانان جهان علی الخصوص ملت بزرگ ایران اسلامی، گفت: عمق این فاجعه اسف بار و تألم برانگیز منا باید از ابعاد مختلف روانی، سیاسی، اجتماعی، حقوقی و دیپلماسی بررسی و واکاوی شود.

محسن عبدی پور، افزود: این فاجعه در حافظه تاریخ و ملتها و حتی ملتهای غربی و غیرمسلمان نیز باقی خواهد ماند.

وی، ادامه داد: مظلومیت شیعیان و مسلمانان از یک طرف، بی کفایتی، بی تدبیری و سوء مدیریت حکام سعودی از سوی دیگر، در این واقعه بزرگ روشن و پررنگ است. به گونه ای که همه مسلمانان جهان را عزادار نمود و دل حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری را به درد آورد.

عبدی پور، با تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب متشکل از کشورهای آسیب دیده در حادثه منا و اعضای کنفرانش کشورهای اسلامی، گفت: ‌بعنوان عضوی از جامعه حقوقدانان استان، از دستگاه دیپلماسی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سازمان های حقوقی داخلی و بین المللی تقاضا دارم نسبت به پیگیری موضوع با حساسیت بالاتر اهتمام داشته باشند.

این کارشناس مسایل حقوقی، تسویه حساب حکام زیردست آل سعود با همدیگر را بعنوان یکی از دیگر دلایل اصلی وقوع فاجعه در منا دانست و افزود: سهل انگاری، کم کاری، سوء مدیریت و بی کفایتی حکام آل سعود و کلیدداران کعبه در حادثه منا باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی، وجود سایه شوم وهابیت بر سیاست گذاری های حکام سعودی و گردانندگان مناسک حج ابراهیمی را از دیگر دلایل حادثه منا دانست و تصریح کرد: دغدغه آل سعود در روز عید قربان و روز فاجعه منا،‌طراحی حمله به مردم مسلمان و مظلوم و بیگناه یمن بوده، نه جمع کردن دامنه فاجعه و رسیدگی به حال مجروحان و جمع آوری اجساد مطهر حجاج.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان چهارمحال و بختیاری، تأکید کرد: اگر در ساعات اولیه حادثه اقدام به کمک رسانی مصدومان می کردند، برخی از این افراد که نبض حیاتی داشتند، به زندگی دوباره برمی گشتند و شاید اگر رژیم سعودی به جای فرافکنی و تئوری جهالت آمیز و خنده دار مقصر جلوه دادن حجاج، ابراز همدردی با خانواده های قربانیان و دولتهای مسلمان می پرداخت و از طرف دیگر نسبت به حرمت حجاج اهتمام می ورزید، عمق حادثه این قدر نبود و آمار قربانیان کمتر از این می شد.

عبدی پور، تصریح کرد: درست است که حجاج قربانی در مکانی مقدس و زمانی مقدس به لقاء الله پیوستند و به مقام قرب الهی آن هم در حال عبادت و رمی جمرات رسیدند و سعادتی بس بزرگ است؛ اما این موضوع تکلیف آل سعود را ساقط نمی کند.

این کارشناس مسایل حقوقی، اظهار کرد: نگاهی کوتاه و گذرا و مقایسه ای به دو حادثه کربلا و منا، ما را به این موضوع واقف می کند که امام حسین علیه السلام به خاطر حفظ حرمت مکه، حجش را ناتمام گذاشت و به کربلا عزیمت کرد تا مبادا ریختن خون مسلمانان در این مکان مقدس باعث هتک حرمت کعبه و حرم امن الهی گردد.

وی، افزود:‌روز عاشورا، حرمت امام معصوم علیه السلام شکسته و نفس زکیه و 72 یار عزیز، پاک و پاکباخته شهید شدند؛‌اما در حادثه منا می بینیم که حرمت مکان امن الهی و ماه حرام و بیش از چندین میلیون مسلمان شکسته می شود، آن هم به دست نسلهای ابوجهل ها و ابوسفیان های زمان.

رئیس بسیج حقوقدانان استان، تأکید کرد: باید علمای دین به فرموده مقام معظم رهبری و همچنین حکام سیاسی کشورهای اسلامی برای جلوگیری از این فجایع دردناک و پیشگیری از هتک حرمت بیت الله الحرام و حجاج، تدبیری برای اداره امور حج و مناسک آن بیندیشند تا در چنین حادثه غم انگیزی تکرار نشود.

وی، بهترین دلیل برای اثبات دعوا در این موضوع و رسیدگی قضایی را اقرار شاهدان عینی دانست که همه آسیب دیدگان و حجاج به بی کفایتی آل سعود تأکید دارند.

کارشناس مسایل حقوقی، به وجود دوربین های متعدد مسیرهای تردد حجاج و امنیتی دولت عربستان اشاره کرد و گفت:‌جمع آوری دوربین ها و حتی موبایل حجاج از جمله فرافکنی های دولت سعودی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

عبدی پور، ممنوع کردن ورود حجاج یمنی برای انجام مناسک حج، کمک به کودک کشی و انسان کشی در کشورهای مختلف ازجمله سوریه عراق و بحرین و ... را از دیگر مغالطه های مدعیان مدیریت حرمین شریفین برشمرد.

وی، در پایان اظهار کرد: مسلمانان در این واقعه نباید احساسی عمل کنند و یا به این فکر باشند که مناسک حج را تعطیل نمایند؛‌چون ابعاد مختلفی دارد و با وجود تمام مشکلات و فجایع، باز هم مسلمانان بایستی به این تکلیف خطیر الهی عمل کنند و مانع سوء استفاده فرقه ضاله وهابیت و داعش شوند.

عبدی پور، توجه و تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین در صحنه های داخلی، جهانی و بین المللی را راهگشا دانست و در پایان با توجه به اینکه شاعر نیز می باشد، گفت:

خاک بر سر شده اید آل سعود همه کافر شده اید آل سعود

خادمان حرم و رسم مسلمان کشتن؟ شِمر از شِمر بدتر شده اید آل سعود


ارسال نظرات