خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: امنیت دستاورد بزرگ نظام است تسامح مسئولان را نمی پذیریم.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۸۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دومين جلسه ستاد پيشگيري از جرايم خاص استان قزوين بیان داشت: در ابتداء درگذشت جانگداز زائران بیت ا... الحرام را خدمت حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مسلمانان تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: امیدواریم این حادثه، آخرین حادثه باشد، حادثه ای که نشان از بی کفایتی مسئولان آل سعود در اداره حرمین شریفین دارد از این رو شایسته است اداره این امر مهم در روکردی فراملی به کشورهای اسلامی سپرده شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اضافه کرد: کشورهای مدافع حقوق بشر امروز و در ان شراط در سکوت به سر می برند؛ این مدعیان حقوق بشر انسانیتشان کجا رفته است؟ چرا نسبت به انسان ها بی توجهی می کنند ولی بدانند که این بی توجهی نمی تواند بی کفایتی و بی تدبیری را از بین ببرد.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد دستگیری متهم پرونده قتل طلافروشی در بوئین زهرا بودیم که ضمن تشکر از کشف این پرونده قتل، از مجموعه همکاران قضایی و انتظامی که در این کشف سرعت عمل بالای داشتند نیز تشکر و تقدیر داریم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: آنچه که تکلیف و وظیفه شرعی و قانونی ماست صیانت و افزایش امنیت در جامعه است، امروز در جمهوری اسلامی شاهد امنیت بالایی هستیم که این نعمت گرانقدر را با تلاش خود باید به خوبی پاسداری کنیم.

وی تصریح کرد: از این رو تساهل و تسامح در اجرای قانون از هیچ مسئولی پذیرفته نیست و همه دستگاه ها باید در جریان تأمین امنیت جامعه تلاش و کوشش لازم را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته و با توجه به حساسیت موضوع امنیت مردم تذکرهایی را داده ایم و بر پیگیری و اجرای آن تأکید داریم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهارداشت: در صورت بروز هر گونه جرم خاص و خشن برخورد دستگاه قضا و پلیس نیز بسیار جدی، مقتدر، سریع و قاطع و البته بدون اغماض و رأفت خواهد بود چراکه ما هدفمان ناامنی استان برای متخلفان و مجرمان است.

وی توضیح داد: هیچ گاه نباید اجازه داد وقوع جرایم برایمان عادی شود، عادی شدن وقوع جرایم سمّ مهلکی است که برای جریان رسیدگی به پرونده ها خطرناک است از این رو حساسیت دستگاه قضا و ناجا در استان با جدیت فعلی ادامه یافته و حتی باید تقویت نیز شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین بیان کرد: در پرونده های قتل و تجاوز به عنف برخورد دستگاه قضا و پلیس در سابقه پرونده ها موجود است و کسی این سرعت و جدیت را فراموش نکرده و نمی گذاریم هم فراموش شود از این رو اگر امروز من از جدیت مسئولان سخن می گویم، نباید تعبیر به رشد جرایم شود بلکه دستگاه قضا هر گونه قتلی را با جدیت دنبال می کند تا قاطعیت مجموعه قضا و ناجا مانع تکرار جرم شود.

وی تأکید کرد: برخی دستگاه های دعوت شده به این جلسه در بررسی های انجام شده اگرچه همکاری داشته اند ولی همکاری آنها با آنچه از آنها برای تأمین امنیت استان است انطباقی ندارد که اگر این رویه ادامه یابد دیگر به جلسات دعوت نخواهیم کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: همه دستگاه ها در موضوع تأمین امنیت مردم باید با جدیت پای کار حاضر باشند چراکه مهمترین دستاورد نظام امنیت است در نتیجه دستگاه ها باید توانایی های خود را پای کار بیاورند.

وی یادآورشد: جلسه ستاد پيشگيري از جرايم خاص نشست تصمیم گیر است در نتیجه هر دستگاهی که برای کشف حقیقت توانایی دارد باید آن را در اختیار جامعه قرار دهد و دستگاه قضا و ناجا را در این زمینه یاری کند.




1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها