خبرگزاری بسیج: دو مدرسه خیر ساز در ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان ری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۵۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مدرسه حدیقه ماکوئی و فریدون محصص با حضور هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، موجانی رئیس مجمع خیرین استان تهران، دکتر مغاره ای خیر مدرسه ساز و مجری ساخت این واحدهای آموزشی و جمعی از فرهنگیان و خیرین به بهره برداری رسید و در اختیار آموزش و پرورش قرارگرفت.

لازم به ذکر است که مدرسه 11 کلاسه حدیقه ماکوئی در زمینی به مساحت 1200متر مربع و زیر بنای 1000 متر مربع، در چهار طبقه با 6 اتاق اداری، آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه، سالن رایانه و ... به بهره برداری رسید.

همچنین مدرسه 12 کلاسه فریدون محصص در زمینی به مساحت 1145 متر مربع دارای 7 اتاق اداری، سالن آزمایشگاه، کتابخانه و نمازخانه با زیربنای 2010 متر مربع سال 90 تخریب و بازسازی شد و در سال جاری در اختیار دانش آموزان این منطقه قرار گرفت.

اسدنژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری در آئین افتتاح این مدارس با قدردانی از خیرین مدرسه ساز، اظهار داشت: شهرری دارای 169 مدرسه است که 49 مدرسه غیر دولتی و 120مدرسه دولتیاست که از این 120 مدرسه 34 مدرسه معادل یک سوم مدارس شهرری خیر ساز است اما هنوز تا وضعیت استاندارد فاصله زیادی داریم و 80مدرسه دیگر مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه 253 کلاس درس در سطح شهرستان توسط خیرین ساخته شده است، تصریح کرد: زمانی که خیر نیک اندیش دکتر مغاره ای در اشرف آباد در حال ساخت مدرسه بود، مرحوم محصص یک کامیون آجر برای ساخت این مدرسه کمک کرد و بعدها به مدرسه سازی علاقه مند شد و از آنجایی که فرزندی نداشت، تمام اموال خود را طی توافقنامه ای در اختیار دکتر مغاره ای قرار داد تا پس از مرگش برای مدرسه سازی هزینه شود و امروز شاهد بهره برداری از دو مدرسه این زوج، حدیقه ماکوئی و فریدون محصص در شهرری هستیم.  

  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار