خبرگزاری بسیج: یادمان شهدای دفاع مقدس در شهرستان ری یک مرکز فرهنگی برای بزرگداشت ارزشهای دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۴۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ فرماندار ویژه شهرستان ری، در آئین کلنگ زنی یادمان شهدای دفاع مقدس در روستای دوتویه کهریزک با بیان اینکه نظام اسلامی بر پایه خون شهدا شکل گرفته است، افزود: شهادت ارزش والایی است که نصیب بندگان خاص خدا می شود .

هدایت الله جمالی پور گفت: فرزندان این ملت همواره با حفظ یاد و نام شهدا جانشین برحق آنان بودند و افتخارات بزرگی را برای کشور آفریدند .

وی با بیان اینکه امروز حفظ وحدت و انسجام کشور مهمترین خواست شهدا از ملت ایران است افزود: اختلافات داخلی بزرگترین آسیب کشور است و برای همین بود که رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال همدلی و همزبانی نامیدند .

وی گفت: دشمن از اختلافات و فاصله آحاد مردم از یکدیگر استفاده کرده و به اهداف مدنظر خود می رسد و نباید این اجازه را به آنان بدهیم .

جمالی پور با بیان اینکه وحدت درونی زمینه ساز انسجام درونی می شود افزود: انسجام درون ملت باعث افزایش اقتدار ملی می شود و اقتدار ملی به رشد و توسعه کشور منجر می شود .

یادمان شهدای 7 مهر کهریزک با حضور مسئولان کشوری و لشگری در منطقه دو تویه واقع در بخش کهریزک کلنگ زنی شد .

این بنا قرار است به صورت یادمان پنج ضلعی با عرض 3 متر و ارتفاع 6 متر به یاد شهیدان، فکوری، کلاهدوز، فلاحی، جهان آرا و نامجوی در این منطقه ساخته شود .

همچنین در این مراسم از خانواده های پنج فرمانده شهید سپاه و ارتش که در سانحه هوایی دشت کهریزک در سال 60 به شهادت رسیدند تجلیل و از کتاب شهروند آسمان که بازگویی خاطرات یک خلبان دوران دفاع مقدس است رونمایی شد .

 

7 مهر سال 1360، پنج فرمانده ارشد جنگ به نام های سرلشکر ولی‏ الله فلاحی، جانشین ستاد مشترک ارتش، سرتیپ موسی نامجو، نماینده امام در شورای عالی دفاع و فرمانده دانشکده افسری، سرتیپ جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی و مشاور در ستاد مشترک ارتش، یوسف کلاهدوز، قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمدعلی جهان‏ آرا، فرمانده سپاه خرمشهر که جهت تقدیم گزارش عملیات ثامن‏ الائمه به امام خمینی (ره) عازم تهران بودند در جنوب غربی کهریزک با سقوط هواپیمای سی 130 به شهادت رسیدند.

 

 

   

ارسال نظرات