خبرهای داغ:
دبیر بین‌المللی هشتمین اجلاس بین‌المللی اوراسیا هدف از برگزاری اجلاس‌ها را برقراری ارتباط با جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: شهرهایی در شرق و غرب وجود دارد و هدف ایجاد ارتباط و کم کردن فاصله‌های این شهرها از همدیگر است.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۲۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ریچی میاکی در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا بیان داشت: امسال نسبت به آخرین باری که به ایران و همدان سفر کردم تغییرات زیادی به لحاظ آب و هوایی مشاهده کردم.

وی با تأکید بر اینکه این اجلاس باهدف ارائه تئوری‌های مختلف در برنامه‌ریزی شهری و معماری به‌منظور حفاظت از بافت تاریخی شهرها برگزار شد، افزود: یکی از دلایل برگزاری این اجلاس در همدان بحث مهاجرت به این شهر است که نگرانی‌هایی را برای مسئولان شهر همدان به وجود آورده است.

دبیر بین‌المللی هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا در ادامه با تأکید بر اینکه حفظ بافت تاریخی به‌خصوص در آسیای مرکزی منجر به ارزشمندتر شدن شهرسازی در کشورهای این منطقه شده است، اظهار داشت: موضوع مهم در این زمینه حمایت‌های همه‌جانبه جامعه جهانی از حکومت‌های محلی این مناطق است.

وی هدف از برگزاری این اجلاس‌ها را برقراری ارتباط با جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: شهرهایی در شرق و غرب وجود دارد و هدف ایجاد ارتباط و کم کردن فاصله‌های این شهرها از همدیگر است که امیدواریم در همدان نیز با ارتباطی که بین کشورها ایجاد می‌شود به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

ریچی میاکی افزود: میراث فرهنگی و قدیمی در کشورهایی همچون چین و ژاپن دیده می‌شود و ایران هم از این قضیه مستثنا نیست پس هدف اجلاس اوراسیا معرفی این آثار به دنیا است.

وی در ادامه با تشکر از دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه بوعلی سینا در برگزاری این همایش، افزود: این دانشگاه موفق شده‌ دانشجویان بین‌المللی و داخلی را دورهم جمع کند تا به یک جمع‌بندی نهایی در حوزه مدیریت شهری و بافت تاریخی برسند.

دبیر بین‌المللی هشتمین اجلاس بین‌المللی اوراسیا در پایان اظهار داشت: در این اجلاس دانشجویان و پژوهشگرانی در سطوح مختلف علمی شرکت کرده‌اند اما مشخصه همه آن‌ها جوان بودن و ارائه ایده‌های نو است که امیدواریم این ایده‌ها به نتایج خوبی برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات