خبرهای داغ:
به همت سازمان بسیج اصناف سپاه استان قم صورت گرفت؛
یادواره شهیدان بازار قم و گرامیداشت جانباختگان فاجعه منا روز چهارشنبه با حضور کسبه و بازاریان و خانواده معظم شهدا در مسجد ملاجعفر بازار قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۹۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با گرامیداشت رشادت ها و فداکارهای شهدای عرشی و ملکوتی دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: همه شهیدان از جمله شهدای بازار درطول هشت سال جنگ تحمیلی از اسلام و کیان نظام اسلامی و همچنین امامت و ولایت در برابر ظالمان و سفاکان دفاع جانانه ای نمودند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی همچنین با گرامیداشت کشته شدن شهادت گونه و مظلومانه جمعی از حجاج بیت الله الحرام در روز عید قربان، تصریح کرد: زائران بیت مسجد الحرام در اوج غربت با وضعیتی دردناک و اسفناک توسط رژیم بی کفایت و بی مدیریت آل سعود به شهادت رسیدند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مقام و منزلت ویژه و منحصر به فرد شهدا در نزد پروردگار، تصریح کرد: شهیدان بر خلاف دیگران، تمامی نعمت ها و پاداش هایی که خداوند برای بهشتیان وعده کرده، را در همان لحظه شهادت می بینند و شادمان می شوند، لذا عنوان شهید نیز به همین خاطر به آنها اطلاق می شود.
اراکی با بیان اینکه اولین قطره خونی که از شهید به زمین ریخته شود، به صورت کامل مورد آمرزش و مغفرت الهی قرار می گیرد، تصریح کرد: شهدا زندگی رمز گونه ای دارند، لذا باید با رمز گشایی از زندگی آنها به راه و مسیر شان پی برد.
بسیج اصناف قم به عنوان برگزار کننده این مراسم نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن کشتار حجاج در منا، آورده است: بار دیگر بی کفایتی رژیم سعودی منجر به حادثه ای دلخراش در مراسم حج شد، و این حادثه اثبات کرد که لقب خادم الحرمینی که سعودی ها بر خود نهاده اند دروغی بیش نیست، بلکه بهتر است آنها را خائنین به حرم و ضیوف الرحمان نامید.
در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب و خانواده های داغدار از همه کشورهای اسلامی در خواست شده ، تا ضمن اتخاذ تدبیری مدیریت حرمین شریفین و مراسم حج از رژیم سعودی سلب شده و به وسیله نمایندگان کشورهای اسلامی اداره شود.
بیانیه حاکیست: بازاریان ضمن همدردی با خانواده های جان باختگان خود را عزادار این اتفاق تلخ دانسته و خواستار محاکمه تمام عوامل این حادثه هستند.
فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روزعید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.
در این فاجعه دلخراش بیش از چهار هزار و 700 زایر کشته، مفقود و مصدوم شده اند.
شمار جان باختگان ایرانی این فاجعه، 239 تن و تعداد مفقودان نیز 241 نفر اعلام شده است .
امسال 64 هزار زایر ایرانی راهی عربستان شده بودند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها