خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 4 هزار و ۵۵۰ عملیات در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با خرده فروشان در نیمه نخست سال جاری در همدان انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۹۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محمد مهدیان نسب ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم تولید کنندگان امنیت هستند، اظهار داشت: پلیس حافظ ارزش ها، منافع و جان و مال مردم بوده و شعار امسال هفته نیروی انتظامی «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» است.

وی با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی ۱۱ مهر آغاز و تا ۱۷ مهر ماه ادامه دارد، بیان کرد: نیروی انتظامی استان همدان برنامه‌های مختلفی مانند صبحگاه مشترک، همایش پیاده‌روی، برگزاری همایش پلیس و اصناف، افتتاح 6 پروژه ملی و استانی و غیره را برای هفته نیروی انتظامی در برنامه دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه سخنانش از توقیف 7 هزار و ۸۸۰ خودروی مزاحم و متخلف در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

وی به تصادف اخیر در بلوار ارم اشاره کرد و بیان داشت: تمام دوربین هایی که در بلوار ارم همدان نصب شده از سوی نیروی انتظامی بوده و ۳۶ بنر در مورد ترافیک در بلوار ارم نصب شده است.

مهدیان‌نسب با تاکید بر اینکه مسئولان برای نصب دوربین در خیابان های شهر باید هزینه کنند، افزود: ۸۰ درصد خودروهای توقیفی در همدان در بلوار ارم توقیف شدند و حوادث زیادی در این بلوار اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: برخی از والدین نسبت به فرزندان نوجوان و جوان خود دغدغه ای ندارند چراکه اجازه می دهند فرزندان آنها پیش از رسیدن به سن قانونی پشت فرمان بشینند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 4 هزار و ۵۵۰ عملیات در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با خرده فروشان در 6 ماه گذشته انجام و در همین راستا 4 هزار و ۸۱۵ نفر قاچاقچی و توزیع کننده و خرده فروش در استان دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه هشت ایستگاه پلیس فرهنگی عفاف و حجاب در استان همدان مستقر شده است، عنوان کرد: در حوزه پلیس راه و راهور، تصادفات فوتی در استان همدان در مجموع هشت درصد کاهش یافته و این درحالی است که حجم مسافران ۳۷ درصد افزایش یافته است.

*کاهش ۱۹۸ درصدی تصادفات جرحی در همدان

مهدیان نسب از کاهش ۱۹۸ درصدی تصادفات جرحی خبر داد و بیان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف، سرقت در استان ۲۳ درصد کاهش یافته و در کشف قطعات داخل خودرو رشد قابل توجهی داشتیم و در حوزه جرایم جنایی ۱۰۰ درصد کشف وجود داشته است.

وی ادامه افزود: پلیس فتا در استان ۱۸۰ مورد از صفحات و محتویات مجرمانه فضای مجازی را کشف کرد که با افزایش ۱۸ درصدی روبرو است.

فرمانده انتظامی استان همدان از اجرای یک هزار و ۵۳۲ طرح منطقه‌ای، موضوعی، حجمی و پاکسازی خبر داد و بیان داشت: اجرای این طرح ها ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال ۲۴۵ هزار و ۷۵۰ بار تلفن‌های پلیس زنگ خورد، بیان کرد: میزان تماس های مردم با پلیس ۱۱درصد افزایش یافته است.

مهدیان نسب بیان داشت: ۵۲ درصد تماس‌ها عملیاتی شده و ۴۸ درصد به صورت راهنمایی و مشاوره انجام شده که 2 هزار نفر از آموزش های همگانی برخوردار شدند.

وی از جذب یک هزار و ۸۷۵ نفر پلیس افتخاری خبر داد و بیان کرد: یک هزار و ۳۷ پلیس آماده به کارگیری هستند و در حوزه پلیس پاسخگو ۳۸ درصد افزایش پاسخگویی داشتیم.

فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص اسیدپاشی در نهاوند گفت: فرزندی که بر روی پدرش اسید پاشیده هیچ گونه مشکلی با نیروی انتظامی نداشته و وقتی پدر از ترس اینکه رویش اسید بریزد به سمت نیروی انتظامی فرار می کند اسید روی ماموران نیروی انتظامی ریخته می شود.

وی در مورد جسد کشف شده در میدان رسالت نیز عنوان کرد: هنوز هویت جسد پیدا شده در میدان رسالت مشخص نشده است و برای این قتل سه احتمال وجود دارد یا اینکه جسد پیدا شده مفقودی بوده و یا اینکه اختلافات خانوادگی در میان است و یا اینکه از جای دیگری به همدان آورده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات