عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان این‌که شاکله هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بر اساس شایسته سالا‌ری نیست، گفت: ارجاع عادلانه کار حق مهندسان است و ضرورت دارد در این حوزه شاخص کیفی‌سازی مد نظر قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۷۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الله عزیزی در نشستی خبری اظهار کرد: یکی از موضوعات چالشی سازمان نظام مهندسی این است که هنوز به‌صورت 100 درصدی نتوانسته‌ایم مسائل مهندسی درون سازمانی را حل کرده و از زیر یوغ شهرداری‌ها خارج شویم، شهرداری به‌عنوان یک سازمان قدرتمند مقابل سازمان نظام مهندسی است.

وی با بیان این‌که برگزار نشدن انتخابات سازمان نظام مهندسی حامی این پیام بود که وزارت راه و شهرسازی قصد دارد خودش را یوغ شهرداری خارج کند، تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌های دورن‌سازمانی دوره ششم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی به نحوه مدیریت برمی‌گردد. ترتیب شاکله مدیران سازمان به نحوی نیست که شاهد شایسته سالاری باشیم.

وی با بیان این‌که ارجاع کار یکی دیگر از چالش‌های اصلی سازمان نظام مهندسی است، یادآور شد:‌در جهت بحث کیفی سازی ارجاع کار نتوانسته‌ایم اقدامات لازم را انجام دهیم. ارجاع عادلانه کار حق مهندسان است و ضرورت دارد در این حوزه شاخص کیفی‌سازی مد نظر قرار گیرد.

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادمه با بیان این‌که 80 درصد ساخت و ساز ساختمان‌های زیر 800 مترمربع نقشه کیفی ندارد، گفت:‌یکی دیگر از مشکلات بخش ساخت و ساز این است که ساختمان‌ها توسط افزاد غیرمتخصص ساخته می‌شود.

عزیزی با بیان این‌که یکی از اهداف گروه پردیس مهندس رفع چالش‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان است، افزود: ما برای رفع این چالش‌ها اهداف و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدتی را تعریف کرده‌ایم و می‌توانیم با تعامل با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها به این اهداف برسیم.

ارسال نظرات