علا‌ء‌الدین بروجردی در یادواره شهدای پاسدار شهرستان فومن:
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حادثه منا اشاره کرد و گفت: فاجعه به وقوع پیوسته را حاصل بی‌تدبیری مقامات عربستان می‌دانیم.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۶۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، علا‌ء‌الدین بروجردی در یادواره 37 شهید پاسدار سپاه ناحیه فومن که در مسجد بالامحله این شهرستان برگزار شد با تبریک دهه ولایت و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با ایثار و مقاومت رزمندگان خود پیروز شد و پابرجا ماند.

وی با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی، افزود: در این نبرد نابرابر تمامی قدرتهای بزرگ جهان رو در روی ایران ایستادند و رژیم بعث عراق را همراهی کردند و هم اکنون می‌بینیم که برخی کشورهای منطقه با تاثیر پذیرفتن از انقلاب اسلامی ایران به پا خواسته‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را از اصلی ترین شعارهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تفکر الهی امام (ره) زیربنای فکری انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب برهم خوردن معادله در منطقه خاورمیانه شد، خاطرنشان کرد: رژیم ستمگر صهیونیستی با حمایت انگلیس روی کار آمد اما حزب الله لبنان سال هاست که تهدیدی جدی برای این رژم غاصب محسوب می‌شود.

بروجردی به جنگ ۳۳ روزه اسرائیل با حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: در این مبارزات نیز سرانجام صهیونیست‌ها مغلوب ایستادگی و قدرت حزب الله شدند.

وی ادامه داد: امروز ایران از توان نظامی بسیار بالایی برخوردار است و هیچ متجاوزی جرئت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد.

بروجردی انقلاب اسلامی، ولایت و امنیت را از نعمت‌های الهی دانست و عنوان کرد: پادشاه عربستان با صدور حکم حمله به یمن باعث کشتار مسلمانان بی‌گناه بسیاری شد اما رزمندگان یمنی علاوه بر مقاومت، آماده حمله به عربستان هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای قدرتمند جهان اشاره کرد و افزود: هر چند مذاکرات در شرایط نابرابری انجام شد، اما دیپلمات‌های ایرانی با نرمش قهرمانانه توانستند حقوق هسته‌ای ایران را در دنیا رسمیت بخشند و در میدان مذاکره پیروز شوند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی سالیان طولانی متحمل تحریم‌های ظالمانه شد، اذعان نمود: هم اکنون در مرحله تثبیت قدرت هسته‌ای قرار داریم.

بروجردی با تاکید بر اینکه آمریکا‌‌ همان کشوری است که امام خمینی (ره) فرمود هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، تصریح کرد: این ابر قدرت در چالش هسته‌ای با ایران شکست خورده است.

این مقام مسئول به تلاش سخت دیپلماتهای ایرانی اشاره کرد و گفت: در یکی از مذاکرات جان کری به قدری عصبانی شد که روی میز کوبید و خودکار وی به سمت عراقچی پرتاب شد که معاون وزیر امور خارجه نیز در واکنش به این رفتار، خودکار را برداشت و به سمت کری پرتاب کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط با آمریکا خط قرمز کشور است، اظهار کرد: آمریکا را همچنان دشمن شماره یک خود می‌دانیم.

بروجردی به بحران عراق اشاره کرد و افزود: سه دور مذاکره پیرامون مسئله عراق با آمریکا داشتیم و این امر نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقتصاد مقاومتی را راهکار خودکفایی کشور دانست و گفت: اجرای این سیاست ایران را از دشمن بی‌نیاز می‌کند.

وی در پایان به حادثه منا پرداخت و گفت: فاجعه به وقوع پیوسته را حاصل بی‌تدبیری مقامات عربستان می‌دانیم.

بروجردی با بیان اینکه عربستان نشان داده که در مدیریت حج بی‌لیاقت است، افزود: شهادت حجاج قلب مسمانان را به درد آورده است.

ارسال نظرات