فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان از بانک مرکزی این کشور خواست تا همزمان با اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی،کانال های بانکی لازم با ایران را برای تسهیل مبادلات تجاری دوجانبه باز کند.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۴۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه خبری تریبیون ، فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان از بانک مرکزی این کشور خواست تا همزمان با اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی، به منظور تعمیق روابط، کانال های بانکی لازم با ایران را برای تسهیل مبادلات تجاری دوجانبه فراهم نماید.
احمد جواد، از مسئولان فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان در دیدار با مصطفی رضوی زاده، وابسته بازرگانی سفارت ایران در پاکستان تاکید کرد که برای تقویت روابط بین دو کشور مبادلات تجاری عاملی کلیدی است.
وی افزود: «فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان همواره برای روابط اقتصادی قوی با ایران اهمیت قائل بوده و به شدت از آن حمایت می کند. در شرایط امروز، بدون فعالیت اقتصادی هیچ اقتصادی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.»
روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان برای هر دو طرف سودمند است و پاکستان ی می تواند همزمان با تامین نیاز خود به نفت و گاز، نیاز ایران به محصولات کشاورزی را تامین نماید. دو طرف در این دیدار بر این نکته تاکید کردند که قبل از حرکت رو به جلوی بیشتر ایران و پاکستان باید شروع به اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی کنند.
جواد پیشنهاد کرد که وزارت بازرگانی ایران موضوع ممنوعیت های اعمال شده در زمینه خرید محصولات کشاورزی پاکستان در فصل های گذشته را مورد بررسی قرار دهد.
وی گفت: «هرچند دو کشور دارای پتانسیل تجاری عظیمی هستند، اما حجم فعلی مبادلات تجاری دو طرف پایین است و بخشی از این ناشی از در دسترس نبودن کانال های بانکی است.»
جواد پیشنهاد کرد که هیئتی از ایران و اتاق بازرگانی مشهد به پاکستان سفر کند و با فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان و اتاق های هم پیمان آن تعاملات تجاری انجام دهد. «این اقدام بخش خصوصی هر دو کشور را به میدان خواهد آورد.»
رضوی زاده در این دیدار گفت: «بانک مرکزی ایران آماده اقدام است... ایران از طریق کانال های بانکی با کشورهای هند و ترکیه تجارت می کند، چرا پاکستان چنین سیستمی را ایجاد نمی کند؟»
وی افزود، مذاکراتی با وزارتخانه مربوطه برای افزایش خرید محصولات کشاورزی پاکستان و عمدتا برنج و نارنگی بر اساس استانداردهای سلامت مواد غذایی ایران در جریان است.
ارسال نظرات