در نشست خبری راهیان نور عنوان شد:

راهیان نور برترین عملکرد تربیتی در مدارس است

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله در استان مرکزی گفت: حرکت فرهنگی راهیان نور در راستای اهداف انقلاب تاثیرگذاریش از ساعت‌ها، روزها و بلکه ماه‌ها تدریس و انجام کار پرورشی در مدرسه بیشتر است.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۸۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده  صبح امروز در نشست خبری راهیان نور دانش آموزی در جمع خبرنگاران از اعزام 14هزار دانش آموز داوطلب از استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

وی  گفت: امسال 14هزار دانش آموز داوطلب به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته 4هزار نفر افزایش داشته است، همچنین 3هزار دانش آموز نیز در تابستان سال آینده به مناطق غرب کشور اعزام خواهند شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید از مهد کودک و دبستان شروع و در دبیرستان تقویت شود، به همین خاطر نقش آموزش و پرورش در موضوع راهیان نور نقش بی بدیلی است.

گلشن زاده ادامه داد: اولین کاروان در تاریخ 11 مهرماه اعزام می شوند و تا پایان سال جاری 11هزار نفر اعزام خواهند شد، و قرار است این عزیزان از مناطق عملیاتی فتح المبین، هویزه، اروند رود، ولفجر8 و شلمچه بازدید کنند.

وی گفت: نهاد آموزش و پرورش در شکل‌گیری ساختار ذهنی دانش‌آموزان بسیار موثر است، بنابراین جریان فرهنگی راهیان نور باید با آموزش و پرورش تلفیق شود.

وی درادامه افزود: موضوع دیگر در این رابطه اینست که باید به اقتدار فرهنگی نیز دست یابیم، زیرا اگر امروز در خواست دفاع از اسلام در سوریه و عراق مطرح می شود، این جریان نشان از تحقق اقتدار فرهنگی دارد.

وی افزود: ما باید دانش آموزان را به سمتی سوق دهیم تا کسانی که استعداد روایتگری دارند و علاقه‌مند هستند، دوره‌های ویژه‌ روایت‌گری را بگذرانند.

وی افزود: هرچند تا به حال در اعزام زائرین به این مناطق هیچ حادثه و مشکلی روی نداده است اما برای تامین امنیت بیشتر جاده ای وسفر، اتوبوس های در نظر گرفته شده برای اعزام قبلا از همه جهات سلامتی و ایمنی بررسی شده اند

وی گفت: همچنین قبل از حرکت هر کاروان، وسیله نقلیه بطور کامل مورد بررسی فنی قرار می گیرد و درصورت وجود کوچکترین مشکل فنی اجازه اعزام داده نخواهد شد، بعلاوه تمامی رانندگانی  که قرار است برای این منظور بکارگیری شوند مورد تایید صلاحیت اخلاقی و رفتاری قرار گرفته اند، همچنین کلیه شرکت کنندگان در طول اردو بیمه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر پیشرفتی که در کشور داریم ثمره دفاع مقدس می باشد به همین خاطر اکنون  تفکر و روحیه بسیجی در هر حرکتی از جمله انرژی هسته ای ،علمی،دفاعی و معنوی وارد شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار