امام جمعه رضوانشهر:

تجارت شهداء ایمان به خدا و جهاد در راه خداست

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس تنها با خدا معامله نمودند گفت: تجارت آنها ایمان به خدا و جهاد در راه خدا بود.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۷۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رضوانشهر؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیبی در یادواره 10 شهید والامقام روستاهای بیگزاد محله و ارده رودکنار که در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) برگزار شد اظهار کرد: شهدا بدنبال سود اخروی بودند نه سود دنیوی.

وی با اشاره به اخلاص شهداء تصریح کرد: شهدا آنقدر اخلاص داشتند تا آنجا که جانبازی که درصد جانبازی‌اش زیاد بود در کنار خانواده خود زندگی می‌کرد ولی اعضای خانواده وی نمی‌دانستند که او جانباز است!

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: تجارت شهداء طبق آیات سوره صف، یکی ایمان به خدا و دیگری جهاد در راه خدا است و نمونه این ادعا؛ شهید صیاد شیرازی بود که علیرغم جوان بودن فرمانده موفقی شد که عامل اصلی آن همین دو ویژگی بود.

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان اینکه شهدا عاشق خدا هستند یادآور شد: آنها کسانی هستند که با خدای خود معامله نمودند و دنبال اجر و مزد دنیوی نبودند.

وی به ولایت‌پذیری محض از سوی شهدا اشاره کرد و گفت: در 50 هزار وصیتنامه که بررسی شد بالغ بر 80 هزا بار از کلمه ولایت و تبعیت از آن اشاره شده است.

امام جمعه رضوانشهر رمز شرمنده نشدن در مقابل شهدا را همدل و همراه بودن با امام زمان و ولایت فقیه دانست و افوزد: اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم همان تبعیت از امام زمان و در عصر غیبت ولایت فقیه و گام نهادن در این راه است.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما جانشان را دادند تا استقلال فرهنگی داشته باشیم اضافه کرد: متاسفانه این روند بدحجابی که در جامعه اسلامی ما در حال افزایش است ناشی از بی‌غیرتی دینی است و با اصل و مرام شهدا که همان استقلال فرهنگی و دینی است در تضاد کامل است.

امام جمعه رضوانشهر در پایان بر زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم که فرهنگ شهادت‌طلبی و مرگ در راه خدا را زنده نگه‌داریم باید طبق وصیتنامه‌های شهدا عمل کنیم که همان اطاعت از رهبری و دوری جستن از گناهان است.

ارسال نظرات