خبرهای داغ:

2217 عمليات سازمان آتش نشاني در 6 ماهه اول قزوين

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از انجام دو هزار و 217 عمليات اين سازمان در 6 ماهه اول سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۹۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، به نقل از  روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين ابوالفضل ذوالقدر مدير عامل اين سازمان در آستانه هفتم مهرماه ، روز آتش نشاني و ايمني گفت : از مجموع دو هزار و 217 عمليات انجام شده ، 710 مورد مربوط به حوادث و 1507 مورد به حريق بوده است.

ذوالقدر افزود: در اين حوادث که آتش نشاني حضور داشته ، 202 نفر نجات يافته و 152 نفر مصدوم شده اند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين ادامه داد : سازمان آتش نشاني قزوين با هفت ايستگاه و 164 نفر نيروي عملياتي و ستادي به صورت شبانه روزي در خدمت شهروندان است.

ذوالقدر تصريح کرد : در راستاي به روز شدن تجهيزات آتش نشاني ، اقدام به خريداري و تجهيز يکدستگاه خودروي پشتيباني در طي 6 ماهه نخست سال شد و با پيگيري هاي بعمل آمده ، نردبان 55 متري طي روزهاي آينده به ناوگان سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين افزوده مي شود.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين افزود : سازمان آتش نشاني قزوين در کنار وظيفه امداد و نجات و اطفاء حريق اقدام به برنامه هاي متنوع پيشگيري و آموزشي در شهر نموه که در اين راستا آموزش هاي رايگان به شهروندان ادامه مي دهد.

ذوالقدر افزود : يکي از برنامه هاي مهم سازمان طي 6 ماهه نخست سال ، برگزاري پنجمين دوره مسابقات امداد و نجات در ارتفاع آتش نشانان کشور با حضور 21 تيم در شهر قزوين بود که با رضايت کامل شرکت کنندگان برگزار و تيم هاي نيشابور ، قزوين و اصفهان عناوين اول تا سوم را کسب کردند.

وي از برنامه ريزي انجام شده براي آموزش و جذب آتش نشانان داوطلب سخن گفت و افزود : فعاليت واحد آتش نشانان داوطلب دوباره آغاز شده و 6 ماهه نخست کلاسهاي متعدد آموزشي براي اين عزيزان برگزار شد و قطعاً تا پايان سال بيش از 10 دوره کلاس ديگر برگزار خواهد شد و علاقمندان مي توانند براي ثبت نام در اين کلاسها نام خودرا به سامانه 3000500125 ارسال نمايند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در خصوص پراکندگي آمار حريق هاي انجام شده در 6 ماهه سال 94 گفت : بيشترين عملياتها در بين ساعت 20 تا 21 انجام شده و اين در حالي است که در مدت مشابه سال قبل اين آمار بيشتر در ساعت 18 تا 19 بوده است که بيشترين عملياتها را ايستگاه دو شهيد بابايي با 441 مورد عمليات انجام داده است.

وي در خصوص برنامه هاي هفتم مهر ماه روز آتش نشاني و ايمني گفت : حضور در نماز جمعه ، برگزاري مسابقات ورزشي ، برگزاري صبحگاه مشترک با دستگاه امدادي و با حضور مسئولين شهري و استاني ، تجليل از دانش آموزان و دانشجويان ممتاز ، افتتاح خودروهاي نجات و پشتيباني و ساختمان جديد اداري ، حضور آتش نشانان در سازمان انتقال خون از جمله اين برنامه هاست.

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار