خبرهای داغ:
فلاحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قاین از دیدار جمعی از مسئولین دانشگاه پیام نور، اعضای شورای پایگاه و مسئول دفتر بسیج دانشجویی قاین با خانواده شهید دانشجو سید محمد هاشمی ثالثی، اولین شهید دانشجوی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۶۳۰
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، شهید دانشجو سید محمد هاشمی ثالثی اولین شهید دانشجوی استان که در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول تحصیل بوده است و هنوز خانواده شهید از روپوش پزشکی سید محمد بویش را استشمام می کنند .

این شهید بزرگوار در سال 1360 از پادگان امام حسن تهران به جبهه های غرب کشور اعزام شد. چنان عاشق شهادت بود که بی درنگ به خط مقدم جبهه رفت و در روز 13 اردیبهشت همان سال در جبهه مریوان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جمعی از مسئولین دانشگاه ها، اعضای شورای پایگاه و مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین با خانواده شهید دانشجو سید محمد هاشمی ثالثی که در روستای ورزگ ساکن هستند؛ دیدار کردند.

احمدی مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین در این جلسه که در آخرین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: سلام به شما خانواده محترم شهدا، شهدای ما با روحی زلال هنر شهادت را نیز با پوست و استخوان خود درک کردند و برای دفاع از این مرز و بوم به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند.

وی با بیان اینکه شهدا سرمایه های معنوی کشور هستند که باید به مردم بویژه نسل های جدید معرفی شوند گفت: شهدا جان خود را نثار کردند تا ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین با بیان اینکه ما باید یاد شهدا را زنده نگه داشته و ادامه دهنده راه آنها باشیم افزود: عزّت و سربلندی کشور در عرصه های مختلف مرهون جان فشانی های شهداست که باید قدردان آنان بود.

وی ادامه داد: راه شهدا، راه ولایت و پیروی از اسلام و حمایت از اسلام و انقلاب است و ما امیدواریم خداوند روحیه از خودگذشتگی و ایثاری همچون شهدا نصیبمان کند.

احمدی گفت: صبر و تحمل خانواده شهدا قابل ستایش است و باید همیشه قدردان خانواده شهدا باشیم، سرکشی و حل مشکلات آنان را فراموش نکنیم و این راه را وظیفه خود می دانیم.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین با بیان اینکه این دیدارها هیچ وقت جای خالی فرزندان و پدران خانواده شهدا را پر نخواهد کرد تاکید کرد: وظیفه ما این است که جویای احوال آنها باشیم و برکت زندگی خود را در دیدار با خانواده شهدا می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا بالاترین درجه تقرّب به خدا را دارند و زبان از مقام شهدا بسیار قاصر است، شهدا بذل جان و مال کردند و نهایت ایثار را به نمایش گذاشتند.

احمدی ادامه داد: لازم است ارتباط خود را با خانواده شهدا تقویت کنیم، همچنین وصیت نامه شهدا راه زندگی است و باید همواره بازخوانی شود و رسالت بسیج دانشجویی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

سید محمد ثالثی بردار شهید در این دیدار به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و گفت: همراه با برادرم برای کار به تهران رفته بودیم که ایشان افطار و سحری را خودشان آماده می کردند و به ما اجازه کمک کردن را نمی دادند و حتی تمام هزینه های خوراکمان را هم خود ایشان تقبل می کردند.

وی با اشاره به مشکلات روستای ورزگ افزود: مشکلات روستا از قبیل ناتمام ماندن خانه بهداشت روستا و ناتمام رها کردن گلزار شهدا است.



ارسال نظرات
پر بیننده ها