معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: همدلی و همزبانی همچون نگینی به عنوان برجسته ترین نقطه زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم مرزدار دهلران است.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۹۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج; یادواره مقاومت 18 روزه مردم مرزدار شهرستان دهلران در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین استانی و شهرستانی در گلزار شهدای گمنام دهلران برگزار شد.

براساس این گزارش؛ حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقاومت 18 روزه مردم دهلران در آغازین روزهای جنگ تحمیلی اظهار کرد: مردان و زنان دهلرانی در آن ایام دوشادوش یکدیگر حماسه ای ماندگار خلق کردند.

وی با بیان اینکه هنوز حق شهدای مقاومت 18 روزه دهلران به خوبی ادا نشده است، افزود: صدا و سیمای استان می بایست نسبت به انعکاس دستاوردها و نقش دهلران در تاریخ دفاع مقدس استان ایلام توجه بیشتری داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: مردم استان ایلام می بایست بدانند در شهرستان دهلران همدلی و همزبانی همچون نگینی درخشان بعنوان برجسته ترین نقطه زندگی فرهنگی و اجتماعی در بین مردمان این دیار وجود دارد.

وی گفت: شهید خانمحمد محمدی و الیاس ملکی نماد اتحاد و همدلی و برادری مردم مرزدار و غیور شهرستان دهلران می باشند که در روزهای آغازین جنگ تحمیلی با فداکردن جان خود نام خود را در تاریخ دفاع مقدس دهلران و استان ایلام جاودان کردند.

کلانتری با اشاره به برگزاری چنین مراسماتی خاطر نشان کرد: نسل جوان به ویژه جوانان دهلرانی می بایست با فداکاری ها و از خودگذشتی های همشهریان خود در دوران دفاع مقدس که امروز به برکت خون شهدا و جهاد رزمندگان امروز دهلران با داشتن 220 کیلومتر مرز مشترک با عراق از امن ترین نقاط کشور است، آشنا شوند.

وی گفت: شهید عبدالصالح امینیان در آن دوران از شرق به جنوب غرب کشور آمد و فرماندهی نیروهای سپاه دهلران را در آن زمان به عهده گرفت و با ایثار خود نام خود را در دفتر تاریخ دفاع مقدس شهرستان دهلران ماندگار و جاودان نمود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های بالای دهلران در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، عنوان کرد: ظرفیت های شهرستان دهلران ظرفیت های ملی هستند همانطوری که در زمان جنگ همه ایران آمدند و در دهلران جنگیدند.

وی با اشاره به موضوع بازارچه مرزی دهلران افزود: در حال مذاکره با طرف عراقی هستیم و در حال حاضر این شرایط از سوی طرف مقابل فراهم شده است و 3 نقطه چم سری، چیلات و نهرعنبر برای راه اندازی بازارچه مرزی دهلران به عراقی ها پیشنهاد شده است و منتظر نتیجه از سوی آنان هستیم.

کلانتری اظهار کرد: در هفته آینده وزیر نیرو به استان سفر خواهد کرد که موضوع کاهش تعرفه برق مصرفی شهرستان دهلران را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و همچنین درصدد هستیم تا دهلران به شبکه ریلی کشور متصل شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم از مسئولین صداقت و پیگیری می خواهند، بیان کرد: بزرگترین سندی که به برکت خون شهدا به مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسیده است خدمت و نوکری مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی نیز در این مراسم با گرامیداشت مقاومت 18 روزه مردم دهلران در روزهای آغازین جنگ تحمیلی اظهار کرد: مردم دهلران در دوران دفاع مقدس با تحمل شرایط سخت و زندگی در زیر چادرهای گرم در تابستان و سرد در زمستان از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران جانانه دفاع کردند.

وی با بیام اینکه شهرستان دهلران اولین منطقه ای بود که مورد حمله رژیم بعث قرار گرفت، افزود: توجه به اشتغال جوانان تحصیل کرده با وجود ظرفیت نفت و گاز در شهرستان، احداث بازارچه مرزی و همچنین توجه به زیرساخت های جاده ای از جمله مهمترین مطالبات و دغدغه های مردم ولایت مدار و مرزدار دهلران است.

موسوی با اشاره به بالابودن تعرفه های برق مصرفی مردم در دهلران تصریح کرد: باتوجه به سرد شدن هوا در اکثر نقاط کشور اما مردم دهلران بخاطر گرمای هوا کماکان مجبور هستند از وسایل سرمایشی استفاده کنند و از طرفی با قبض های بالای برق مواجه می شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه 40 درصد زوار عتبات عالیات که از مرز مهران وارد عراق می شوند از دهلران عبور می کنند می بایست مسئولان نسبت به تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان و مکان هایی برای پذیرایی از زوار توجه ویژه ای داشته باشند.


ارسال نظرات