خبرهای داغ:
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل كشور با بیان اینکه امروزه کشور با فراز و فرودهای تهدیدات مواجه است گفت: پدافند غیر عامل موظف به رصد، کنترل و دفع این تهدیدات می باشد.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۶۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،سردار مطیعی درمراسم ویژه روز ملی ایمنی و آتش نشانی شرکت گاز استان اصفهان گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث پدافند غير عامل و خنثی سازی توطئه های دشمن بسیار قوی است.

وی با اشاره به حادثه اسفناک منا اظهار داشت: این واقعه دردناک یک حادثه ساده ی قضا و قدری یاسهل انگاری دو یا چند نیروی بی تجربه نیست ،فاجعه ای است که در پس یک جریان برنامه ریزی شده حادث گردیده .

مطیعی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با این حادثه رقت بارگفت: زمانی که معظم له با قاطعیت می فرمایند: آل سعود باید مسئولیت این حادثه را بپذیرد و به مسلمانان پاسخگو باشد ، این پیام در مقابل یک حادثه ساده انسانی عنوان نشده است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور، با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در پدافند غیرعامل علیه حوادث و تهدیدات، برنامه ریزی و تدابیر لازم را اندیشیده اند، تصریح کرد: در6ماهه گذشته سالجاری13 اقدام تروریستی علیه کشور خنثی و سرکوب شد.

سردار مطیعی؛ حفاظت از جان مردم، زیرساختها، تامین نیازهای ضروری مردم، حفاظت از تجهیزات و تاسیسات، و پایدار سازی مدیریت مالی کشور را از مهمترین اهداف و کارکردهای پدافند غیر عامل عنوان کرد و افزود: مسئولین اجرایی کشور در لایه های مختلف، موظف هستند آسیب پذیری ، موارد امنیتی و مغایر با ایمنی را بر اساس اولویت ها استخراج کنند و اقدامات راهبردی و عملیاتی را برای رفع آنها بکارگیرند.

**برای حفاظت ازجان و مال مردم موظف به انجام کار ایمن هستیم

در ادامه این همایش مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز به بیان برخی از حوادثی که در اثر عدم رعایت نکات ایمنی در اجرای پروژه ها و تاسیسات و... در برخی از مناطق کشور اتفاق افتاده پرداخت واظهار داشت: امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی بسیای از حوادث قابل پیشگیری هستند.

سعید مومنی گفت: ما به عنوان تامین کننده بخش زیادی از انرژی استان ،برای حفاظت ازجان و مال مردم موظف به انجام کار ایمن هستیم.

وی بیان داشت: گاز یک انرژی پاک، ارزان و استراتژیک است که در چرخه اقتصاد کشور سهم بسیار زیادی دارد اما به همان اندازه هم پتانسیل خطر دارد، در صورتی که مدیریت و نظارت در اجرای صحیح کار با توجه به نکات ایمنی باشد هیچ حادثه جانی و مالی نیز روی نخواهد داد.

گفتنی است ،در این مراسم از واحدهای ستادی، پیمانکاران، و کارمندان برتر در زمینه ایمنی ، بهداشت و محیط زیست تقدیر شد.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها