وجود 75 هیئت مذهبی ثبت شده در استان

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان به وجود 75 هیئت مذهبی ثبت شده، 604 هیئت فعال در استان اشاره کرد و گفت: 591 مداح، روضه و نوحه‌خوان در استان وجود دارند.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۲۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه کردستان شامگاه سه شنبه در دیدار مسئولان هیئات مذهبی و کانون مداحان استان ضمن اشاره به حادثه ناگوار منا گفت: این حادثه کل جهان اسلام را سوگوار کرده است


وی اظهار کرد: حوادث امسال حج برای جهان اسلام بسیار مصیبت سنگینی بود اما با وجود این اگر می دیدیم که مسئولین دولت عربستان دلسوزانه کار می کردند بخشی از دردها و غم های ما تسکین پیدا می کرد اما کاملا مشخص است در این حوادث تعمدی در کار است و اقدامات بعدی آنها در فاجعه بار تر کردن این وقایع نقش چشمگیری دارد.


حسینی شاهرودی اظهار داشت: مدیریت حرمین شریفین به دست کسانی که هیچ ارزشی برای مسلمان ها قائل نیستند یک درد است و این حادثه ی امسال حج کام جهان اسلام را تلخ کرد.


وی بودن با پیامبر و اهل بیت(ع) را موجب آباد شدن دنیا و آخرت دانست و افزود: آنها، مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنند و نبودشان موجب گرایش مردم به شیطان است.


نماینده ولی فقیه کردستان با بیان اینکه حدود شرعی در ایام محرم باید رعایت شود افزود: مداحان باید در مسیر پر خیر و برکتی که خداوند برای آنها قرار داده حرکت کنند.

حیدر درویشی رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستان سنندج به وجود 120 مداح زن و مرد در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت مداحان بالا است و تقدیر از مداحان نمونه و برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی در کنار حمایت از کانون از جمله برنامه هایی است که باید اجرا شود.


در ادامه ی این مراسم علی خزایی مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان هم با یادآوری سابقه 12 ساله فعالیت شورای هیئات مذهبی به وجود 75 هیئت مذهبی ثبت شده، 604 هیئت فعال در استان، 591 مداح، روضه و نوحه‌خوان اشاره کرد.

وی هدف از این دیدار را تجدید میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب عنوان کرد و گفت: مسجد بهترین مکان برای نسل جوان است و روحانیون در همه هیئت‌ها حضور دارند.


ارسال نظرات