عبدالکریم زارع استاد بسیجی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر از سوی موسسه اطلاعات علمی بین‌المللی ISI به‌عنوان دانشمند بین‌المللی و یک درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۹۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم زارع عضو هیئت‌ علمی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر به دلیل کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشرشده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science براساس آستانه‌های مشخص‌ شده برای هر گرایش علمی، به‌عنوان دانشمند بین‌المللی و یک درصد موسسه ISI انتخاب شد.

موسسه اطلاعات علمی ISI که یک مرجع معتبر علمی بین‌المللی است، همه‌ساله با ارزیابی و بررسی تحقیقات انجام‌ شده و مقالات علمی منتشرشده از سوی دانشمندان کشورهای مختلف دنیا و امتیازدهی به سطح علمی و فعالیت آنها، دانشمندان برتر جهان را انتخاب و معرفی می‌کند.

معیار ورود به فهرست دانشمندان یک درصد برتر در هر گرایش علمی، کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشرشده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science بر اساس آستانه‌های مشخص‌شده برای هر گرایش علمی است که بر اساس مقایسه میانگین ارجاعات مقالات در 11 سال گذشته که نشان از کیفیت مقالات چاپ‌ شده است، اقدام به معرفی بهترین‌ها می‌کند.

تاکنون حدود 70 دانشمند و استاد دانشگاه‌های ایران در رشته‌های مهندسی، شیمی، کامپیوتر، علوم پزشکی و داروسازی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند.

وی تاکنون موفق به چاپ 140 مقاله ISI در زمینه شیمی آلی (تهیه نانوکاتالیست‌ها، مایعات یونی و اسیدهای جامد و کاربرد آن‌ها برای کاتالیز کردن واکنش‌های آلی، ارائه روش‌های جدید برای تهیه مواد آلی، تحقیق درباره واکنش‌‎های شیمی سبز، بدون حلال و چند جزئی و ...) شده است.

دکتر عبدالکریم زارع متولد شهر کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها