خبرهای داغ:
در اقلید صورت گرفت

برگزاری همایش بزرگ رزمندگان و ایثارگران 8‌ سال دفاع مقدس

همایش بزرگ رزمندگان و ایثارگران هشت ‌سال دفاع مقدس در سالن شهدای پاسدار اقلید برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۶۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اقلید، همایش بزرگ رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با محوریت مهندسی جنگ با مدیریت اجرایی سپاه و همکاری کانون بازنشستگان و بسیج پیشکسوتان سپاه اقلید و کانون بسیج مهندسین و با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، بسیجیان و یادگاران دوران دفاع مقدس صبح امروز در سالن شهدای پاسدار این شهرستان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اقلید در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، فاجعه منا و جان باختن مسلمانان و حاجیان در اثر سوء مدیریت و بی‌لیاقتی حکام آل سعود و شاهزادگان فاسدش را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مسلمانان جهان و ملت ایران تسلیت گفت.

وی تصریح کرد: از این تریبون و از زبان تمام مردم ایران و بسیجیان این شهرستان از این اتفاق و عملکرد ناشایست آل‌سعود اعلام انزجار می‌کنیم و تأکید داریم که باید فکری به حال زائران خانه خدا و مهمان‌داری آنان در بزرگ‌ترین رویداد دنیای اسلام شود.

زارعی با بیان اینکه کشوری که مهمان‌دار و کلیددار خانه خداست باید تمام توان خود را در این راستا به‌کار گیرد خاطرنشان کرد: آل سعود که از یک‌طرف به فکر پرورش تروریست‌های تکفیری و تجهیز و حمایت از آنان است و از طرفی دیگر به جنایت در کشورهای مسلمان و قتل‌عام مردم بی‌گناه مشغول است لیاقت و صلاحیت این مسئولیت خطیر را ندارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اقلید بیان داشت: کلیددار خانه خدا باید به فکر مسلمانان باشد نه اینکه زمینه ظلم به آنان و ایجاد تفرقه و نفاق در جوامع اسلامی را فراهم کند.

وی با اشاره به عمق فاجعه منا عنوان کرد: مسئولان، سیاستمداران و علمای اسلام باید با هوشیاری و بصیرت این حادثه را پیگیری کنند.

زارعی در پایان سخنان خود هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای تقدیر از رشادت رزمندگان و ایثارگران این دوران دانست و افزود: بالندگی، افتخار و پیشرفت کنونی ایران مدیون خون شهدا، ایثارگری رزمندگان و صبوری خانواده‌های آنان است.

حماسه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ بشریت است

در ادامه این همایش یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس با تسلیت مصیبت حادثه منا و با بزرگداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطر شهدا را گرامی داشت و اظهار کرد: تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی سرشار از رویدادهایی است که مانند سپهر می‌درخشد.

ابراهیم عزیزی به تلاش دشمنان برای ضربه به اسلام و ایران اسلامی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اشاره و از حوادث تلخ بسیاری چون قائله خلق ترکمن، خلق بلوچ، کودتای طبس و... نام برد و تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی به حمد الهی و با وحدت و انسجام ملی زیر سایه رهبری همیشه ناکام و شکست‌خورده میدان‌های نبرد با ما بودند و خواهند بود.

وی دفاع مقدس را تجلی وحدت، اراده و مقاومت خواند و گفت: دوران دفاع مقدس رشادت و انسانیت را نه‌تنها برای ایران و ایرانی بلکه برای تاریخ معاصر معنا کرد.

عزیزی با تأکید بر لزوم گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هویت، اقتدار، عزت و توانمندی امروز ایران مدیون خون شهدا و استمرار آن در گرو حفظ آرمان‌های انقلابی و اسلامی آنان است.

این یادگار دفاع مقدس به تلاش دشمن در غیرعادی ترسیم کردن شرایط داخلی کشور، ایجاد بستر دلسردی و ناامیدی در وابستگان نظام و انقلاب، سوق دادن جمعیت ارزشی به انزوا، ایجاد اختلاف سطحی و تبدیل اختلاف به چالش و تغییر چالش به بحران در کشور، جلوگیری از وجود جبهه متحد و منسجم و چندقطبی کردن جامعه اشاره و بر بصیرت‌افزایی در جامعه و هوشیاری و درایت مردم، مسئولان و بسیجیان بیشتر و بهتر از گذشته تأکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار