خبرهای داغ:
شهردار شیراز گفت: اگر یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری شیراز در جای دیگری از دنیا بود، آن نقطه مشکل بیکاری نداشت.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۶۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز، علی‌رضا پاک‌فطرت عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: برای شهری با عنوان سومین حرم اهل‌بیت و داشتن حافظ و سعدی رونق گردشگری می‌تواند به بیکاری شهروندان پایان دهد اما به نظر می‌رسد، این امر به هماهنگی بین متولیان امر نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مترو در شیراز درحالی‌که بسیاری از کلان‌شهرهای کشور از آن بی‌بهره‌اند، زمینه‌ای برای تقویت بخش گردشگری از سوی متولیان این امر است.

شهردار شیراز یادآور شد: شهرداری برای کمک در راستای رونق گردشگری شهر از هتل‌ها و بیمارستان‌ها عوارضی دریافت نمی‌کند و بااین‌همه، این پرسش پیش می‌آید که چرا نمی‌توانیم در امر گردشگری موفق باشیم.

پاک‌فطرت افزود: با داشتن ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری مذهبی حتی ترغیب 10 درصد از مسلمانان جهان به حضور در شیراز در طول 10 سال نیز می‌تواند ازنظر کسب درآمد گردشگری موفقیت بزرگی باشد.

وی گفت: اهالی رسانه باید هر از چندی با مدیران گردشگری نیز نشست هم‌اندیشی برگزار کنند و دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را با آنان در میان بگذارند.

شهردار شیراز یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری شیراز را کسب درآمدهای پایدار دانست و ادامه داد: باوجوداین، حتی در موضوع‌هایی مانند زیباسازی شهری اساتید دانشگاهی را برای بهبود المان‌های شهری در کنار مدیران شهرداری قرار داده‌ایم تا ازنظر فکری یاری‌رسان باشند.

وی با اشاره  به انتشار تصاویری مقایسه‌ای از وضعیت باغ‌های شیراز در سال 81 و امروز، یادآور شد: از آن زمان قرار براین بود تا شهرداری درازای تخریب 300 هکتار باغ، یک‌هزار هکتار باغ برای ایجاد پاسیو 600 هکتاری در مرکز شهر خریداری کند که تاکنون 70 هکتار باغ تخریب و 300 هکتار باغ خریداری شده است.

پاک‌فطرت در بخشی دیگری از سخنان خود از ساماندهی دروازه کازرون شیراز نیز خبر داد و گفت: برنامه‌های بسیار خوبی برای این نقطه از شهر داریم که در سال آینده اتفاق می‌افتد.

به گزارش فارس، درحالی متولیان امر گردشگری همواره بر اشتغال‌زایی این صنعت در شهر تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز تاکید دارند که ناهماهنگی‌های بین‌بخشی موجب شده تا همچنان شمار بسیاری از فارغ‌التحیلان، متخصصان و راهنمایان گردشگری که ظرفیت‌های عظیمی در این شهر محسوب می‌شوند، بیکار و سرگردان عمر گران‌بهای خود را بدون نتیجه سپری کنند و مسائل و مشکلات بسیاری را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در این شهر پرآوازه شاهد باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها