مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز ،در همه روستاهای این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۴۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
حجت الله علی عباسیان افزود: هدف اصلی ازاجرای این طرح افزایش عملکرد تولید در محصولات کشاورزی است که با برگزاری همایش ها و میزگردهای علمی محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای تدریجی این طرح در بیش از یکهزارو 700 روستای استان اظهارکرد: طرح بسیج همگام با کشاورز به منظور استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته کشاورزی، منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، جلوگیری ازمهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد اشتغال پایدار، خود کفایی در محصولات کشاورزی و جلوگیری از واردات این محصولات به کشور انجام می شود.
عباسیان با بیان اینکه این طرح به تدریج روستاهای استان را پوشش می دهد تصریح کرد: همه روستاها از وجود مهندسین متخصص بخش کشاورزی درقالب این طرح بهره مند می شوند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به نقش چنین همایش هایی در افزایش تولید گفت: با رعایت نکات علمی ساده ازجمله رعایت تاریخ کاشت و استفاده از بذور اصلاح شده تولیدات استان بخصوص گندم به مرز خودکفایی خواهد رسید.
جعفر گوهرگانی میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را افزون بر 54 هزارتن خواند و افزود: به کمک این طرح و فرهنگسازی برای رعایت نکات علمی واستفاده از یافته های تحقیقاتی در مزارع میزان خرید تضمینی گندم سیلویی و بذری به حدود 75 هزارتن افزایش خواهد یافت.
گوهرگانی با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز در چند روستا و برای محصول گندم اجرایی می شود اظهارکرد: این طرح به تدریج در همه روستاها و برای همه محصولات کشاورزی اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به رشد جمعیت و افزایش نیاز غذایی جامعه عنوان کرد: متولیان باید از طریق افزایش عملکرد تولید در واحد سطح نیازهای غذایی جامعه را تامین کنند.
گوهرگانی ابراز داشت: کشاورزان می توانند برای بهره گیری از بارش های پاییز و زمستان به کشت های پاییزه به جای بهاره اقدام کنند.
در کهگیلویه وبویراحمد در کشت پاییزه 82 هزار هکتار به صورت دیم و 24هزار هکتار به صورت آبی به کشت گندم و 30 هزار هکتار نیز زیر کشت محصول جو می رود.
ارسال نظرات