خبرهای داغ:
رئيس بنياد غدير در استان همدان با بیان اینکه یک‌سوم شبکه‌های ماهواره‌ای مذهبی فرهنگ علوی را نشانه گرفته‌ اند، گفت: گروهای سلفی تكفيری به دنبال محو فرهنگ علوی هستند.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۹۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم های مرتبط با غدیر اظهار داشت: در تاریخ اسلام دو حادثه بزرگ روی ‌داده که یکی از آنان واقعه رسالت پیامبر و دیگری واقعه غدیر خم است.

وی بیان داشت: حادثه غدیر خم ادامه رسالت رسول خدا است و در اسلام هیچ ندایی پرآوازه‌تر از ندای ولایت نیست.

رئیس بنیاد غدیر در استان همدان غدیر خم را محور وحدت امت اسلام بیان کرد، ادامه داد: واقعه غدیر تنها مختص تشیع نیست بلکه همه عالم اسلام را فرامی‌گیرد، در روز غدیر خم خدای متعال خواست که سرنوشت بشریت را به دست بهترین انسان‌ها بسپارد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) جمع همه کمالات الهی است، اظهار داشت: اکنون 6 هزار سایت وهابی اعتقادات شیعه را هدف قرار داده‌ است و یک‌سوم شبکه‌های ماهواره‌ای مذهبی فرهنگ علوی را نشانه گرفته‌ اند و گروه‌های سلفی تکفیری به دنبال محو فرهنگ علوی هستند.

حسنی‌حلم به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده به مناسبت این واقعه در استان اشاره کرد، گفت: برگزاری جشن غدیر با حضور دو هزار دانش‌آموز، پخش هفت هزار پوستر تبلیغاتی در بین تاکسیرانان، توزیع کتاب خطبه غدیر، جشن بزرگ غدیر در باغ ایرانی، حرکت ۱۱۰ خودرو آذین‌شده با عنوان کاروان شادی در سطح شهر، نورافشانی میدان‌ها، برگزاری برنامه شب‌شعر غدیری، برگزاری برنامه‌های ورزشی بانام جام ولایت، برگزاری نشست‌های غدیر شناسی در ۴۰ بقعه استان ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای عید عذیر در استان همدان است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در اشاعه فرهنگ علوی با استفاده از تولید نرم‌افزار فرهنگ علوی خبر داد و در پاسخ به سئوال مهر در خصوص عدم برگزاری نمایش غدیر در همدان همچون سال‌های گذشته، اظهار داشت: بازسازی این واقعه از سوی سپاه انصار الحسین(ع) همدان در سه سال گذشته انجام می شد اما امسال برای برگزاری این برنامه درخواست کمک ۲۰ میلیونی داشتند.

رئیس بنیاد غدیر در استان همدان غدیر را محور وحدت بین همه مسلمانان عنوان کرد و به نقش مرحوم آیت‌الله خزعلی در علمداری توجه به واقعه بزرگ غدیر در تاریخ اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌های گذشته حدود ۱۴ هزار اطعام در این روز انجام شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی اطعام ۲۰ هزارنفری طی این روز در همدان، عنوان کرد: مدعی نیستیم کار زیادی کرده‌ایم اما از هیچ کجا پشتیبانی نمی‌شویم و برای غدیر هر کاری انجام دهیم کم است.

گفتنی است شماره کارت‌بانکی ۶۰۶۳۷۹۱۰۲۵۱۴۷۶۰۲۹ به نام بنیاد غدیر استان همدان آماده دریافت کمک‌های نقدی برای برگزاری مراسم اطعام در روز عید غدیر در همدان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات