خبرهای داغ:
همایش مشترک شیعه و اهل سنت با هدف مقابله با جریانات تکفیری در سردشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۷۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این همایش که با حضور کلیه رؤسای ادارت و ماموستاهای شهرستان سردشت در سالن پذیرایی مروارید برگزار شد، ماموستا امینی امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه یکی از روش های دشمن برای جلوگیری از گسترش اسلام ایجاد اختلافات مذهبی است گفت: با شکست ایده اختلاف افکنی مذهبی بین مسلمانان دشمنان به ترویج روحیه برادر کشی از طریق ایجاد یک جریان خشن تکفیری برای مبارزه با شیعه و سنی پرداخه اند .

وی افزود: یکی از موضوعات جدی که در سطح جامعه جهانی وجود دارد طرح مسئله اسلام هراسی است که دشمنان اسلام و قرآن در تلاش هستند با روش های مختلفی از جمله ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی و تربیت و حمایت از گروهک های تکفیری در جهت جلوگیری از گسترش دین مبین اسلام گام بردارند.

امام جمعه سردشت تصریح کرد: اگر امروز در کشور از نعمت وحدت و امنیت برخورداریم مرهون خون شهدا و مقام معظم رهبری هستیم و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به برکت وحدت کلمه بود.

در ادامه موستا حاج رحمان باروزه امام جمعه میرآباد و رییس مرکز بزرگ اسلامی در امور اهل تسنن سردشت اظهار کرد: عرفات، منا، حرمین شریفین مکه و مدینه به هیچ وجه به یک خاندان حکومتی و یا فرقه اختصاص ندارد و بایستی برای آن به شیوه ای مرتب و منظم برنامه ریزی شود.

وی گفت متاسفانه به دلیل بی کفایتی خاندان آل سعود هر بار شاهد حوادث ناگوار در آن مکان های مقدس هستیم وی ادامه داد : برای اداره کردن یک مکان مقدس که خاندان خاصی بخواهد با برنامه ریزی های نادرست خود جان مسلمانان را به خطر بیاندازد و میلیون ها نفر را در انتظار آنها چشم به راه گذارد هیچ لیاقتی وجود ندارد و هچنانکه قران و پیامبر به جهان اسلام اختصاص دارند حرمین شریفین و برنامه ریزی برای باشکوه برگزار شدن مناسک آن نیز مربوط به تمام مسلمانان است. شایان ذکر است که اقامه نماز و صرف پذیرایی نهار پایان بخش ابن همایش معنوی بود .

ارسال نظرات