خبرهای داغ:
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان خبر داد؛
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان از چاپ و انتشار 13 عنوان کتاب دفاع مقدس در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۶۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
حجت الاسلام والمسلمین حسن فریدون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، با اشاره به انتشار 13 عنوان عنوان کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: هدف از خواندن کتاب های چاپ شده با موضوع دفاع مقدس، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در بنیاد جزء اولویت ها قرار گرفته است، خاطره گویی جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس است؛ به خصوص جانبازان 70درصد و جانبازان اعصاب و روان که بسیار مدیون خود و خانواده های آنها هستیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان با معرفی کتاب های چاپ شده، ادامه داد: کتاب «شبیه طلوع» با نویسندگی محمد اطهری کتابی است که در آن به جوانانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده و هم قد و اندازه اسلحه های خود بودند، اشار ه می کند که چگونه در سنگرها و جبهه فعالیت می کردند.

حجت الاسلام فریدون افزود: کتاب «براکم» به معنای برادرم، در بردارنده ی 100خاطره از یکی از شهیدانی است که در ابتدای جنگ وارد کردستان شد و سه سال در آنجا علیه باطل می جنگد و کتاب «هشت بهشت» نیز اثر معصومه حاجیان نژاد مجموعه خاطرات هشت شهید از روستای تویه دروار است.

وی بیان کرد: کتاب «شوکت یار» به بیان خاطرات شهید شوکت پور با نویسندگی راضیه دخانیان به چاپ رسیده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان با اشاره به نقش پررنگ ایلات و عشایر در طول دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کتاب «از دشت تا دشت» نیز با نویسندگی شاه حسینی شامل شش فصل است که در آنها علاوه بر معرفی آیین ها و سنن ایلات و عشایر به نقش آنها در دفاع مقدس اشاره شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها