معاون رئیس موسسه برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت «پتروچین» گفت: قزاقستان در سال 2020 یکی از کشورهای صادرکننده اصلی نفت در آسیا خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۱۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، در دوشنبه به نقل از «کاپیتال کز»، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی منطقه، قزاقستان در سال 2020 به یکی از کشورهای صادرکنندگان عمده نفت در منطقه آسیا تبدیل خواهد شد.

«خان جینکوئن» معاون رئیس موسسه برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت «پتروچین» چین در نشست برنامه‌های «همکاری‌ نفت و گازی منطقه آسیا» گفت: انتظار می‌رود طی سال‌های اخیر رشد مصرف نفت و گاز در این قاره افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: با توجه به رشد تقاضا و مصرف نفت و گاز در آسیای مرکزی و روسیه، صادرات نفت کشورهای آسیای مرکزی در سال 2020 حدود 358 میلیون تن و گاز به 380 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: صادرکنندگان اصلی نفت، روسیه و قزاقستان و صادرکنندگان عمده گاز، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان در منطقه آسیا در سال 2020 محسوب می‌شوند.  

خان جینکوئن در ادامه افزود: بخش عمده نفت و گاز صادراتی به اروپا از طریق کشورهای مستقل مشترک المنافع منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضا در بازار نفت و گاز چین، حجم واردات نفت به این کشور در سال 2030 به حدود 450 میلیون تن و حجم گاز به 180 میلیارد متر مکعب گاز خواهد رسید.

خان جینکوئن اضافه کرد: حجم واردات نفت به چین در سال 2020 در حدود 350 میلیون تن و گاز به 140 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

ارسال نظرات