دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخمگذار:

مرغداران در ۵ ماه گذشته فقط ضرر کردند

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخمگذار با بیان اینکه مرغداران تخمگذار از تولید خود ضرر می‌دهند گفت: فعالان این بخش نقدینگی لازم را برای بهداشت و نوسازی واحدهای خود ندارند که این امر منجر به بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا، نیوکاسل و بیماری نوپدید شده است.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۱۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید فرزاد طلاکش در همایش گرامیداشت 60 سال پرورش مرغ تخمگذار در ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: در 5 ماه گذشته مرغداران ما به طول کامل زیان داده‌اند. مرغداری که سوددهی نداشته باشد نمی‌تواند برای به روزرسانی و بهداشت مرغداری خود هزینه کند. 

وی افزود: مشکلاتی مانند بیماریهای نوپدید، آنفولانزا، نیوکاسل، برانشیت گرفتاری‌هایی است که صنعت تخم مرغ ما را اسیر خود کرده است. 

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخمگذار یادآور شد: صنعت مرغ بزرگترین صنعت کشور بعد از نفت است اما کوچکترین نکات لازم در این صنعت حتی توسط خود مرغداران نیز رعایت نمی‌شود. 

طلاکش اضافه کرد: وضعیت تولیدات تخم مرغ به حدی است که تا 10 سال آینده نیاز به سرمایه‌گذاری نداریم. 80 درصد مرغداری‌های بزرگ کشور در 7 استان کشور متمرکز شده که این امر شرایط را برای برنامه‌ریزی‌های لازم مهیا کرده است.

وی در خصوص عدم مصرف تیم مرغ پاستوریزه در کشور گفت: عده‌ای از تولیدکنندگان ما اعتقاد دارند که نباید از تخم مرغ پاستوریزه استفاده کنند به طورین که در کارخانه‌های سسَ‌سازی از تخم مرغ‌های کودی، پری و مگسی استفاده می‌شود و تخم مرغ‌های پاستوریزه جایگاهی در فعالیت آنها ندارند. 

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخمگذار یادآور شد: 14 کارخانه تولید کننده پودر تخم مرغ و تخم مرغ پاستوریزه در ایران وجود دارد که سه کارخانه تخم مرغ پاستوریزیه به دلیل عدم کشش بازار تعطیل شده‌اند. 

رکنی افزود: در صنایع غذایی کشور اجباری برای استفاده از تخم مرغ پاستوریزه ندارد در صورتی می‌تواند این محصولات ضریب بهداشتی محصولات را بالا ببرد. 

وی یادآور شد براساس تعاملاتی که با دولت صورت گرفته قرار بر این شده که با  10 درصد از تولید تخم مرغ کاری نداشته باشد تا به صادرات اختصاص یابد. زیرا توقف در صادرات باعث از دست رفتن بازارهای می‌شود. در این صورت حتی اگر در بازار نیز که با کاهش عرضه مواجه شدیم می‌توانیم به صورت مقطعی آن را وارد کنیم. 

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخمگذار در پایان گفت: پرورش پولت ما هیچ متولی ندارد و به حال خود رها شده است در حالی که زیرساخت‌های تولید مرغ تخمگذار از پولت انجام می‌شود که در این زمینه دولت با کمک بخش خصوصی باید تدابیر ویژه‌ای بیندیشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار