خبرهای داغ:
زهرا نصیری
معاون توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور:
بیش از286 کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان اصفهان وجود دارد که این استان را به رتبه دوم کشوری به لحاظ کتابخانه ها تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۰۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، معاون توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور که برای افتتاح سه کتابخانه هفتم مهرماه به اصفهان سفرکرده بود صبح امروزدر مراسم افتتاحیه كتابخانه مرحوم علي همتي خالدآباد ازتوابع شهرستان نطنزاست بااشاره به اینکه کتابخانه های خیر ساز در کشور جایگاه ویژه ای داردگفت:مشابه عمل خیر مرحوم همتی فراوان در کشور اتفاق می افتد و ماهمیشه شاهد حضور خیران در عرصه های مختلف هستیم.

محمد الله یاری فومنی،تصریح کرد:در حال حاضر کتابخانه هایی که توسط سازمان ها و نهاد های مختلف ساخته می شود بسیار است ، اما کتابخانه هایی که با حضور خیرین و کمک آنها ساخته می شود به لحاظ حضور مردم رنگ و بوی دیگری دارد.

وی بیان داشت: از مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان نیز خواستارم که از بازماندگان مرحوم همتی در جشنواره خیرین کتابخانه ساز که به صورت کشوری برگزار می شود دعوت به عمل آید.

وی در ادامه صحبت های خود به استان اصفهان و اینکه بیش از286 باید کتابخانه نهادی و مشارکتی در این استان وجود دارد افزود: اصفهان رتبه دوم کشوری به لحاظ کتابخانه ها را داراست و هر چه این رشد در مناطق محروم بیشتر باشد به اهداف توسعه فرهنگی فراگیر و عادلانه نزدیک تر می شویم.

معاون توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشورتصریح کرد: هم اکنون و در این شهر مجموعه ای از انگیزه ها و همت ها ی عالی در کنار هم قرار گرفته اند که شامل خیرین ، شورای اسلامی و شهرداری هستند و ما امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از کتابخانه ها تجهیز و تکمیل و راه اندازی شده اند.

وی تاکید کرد:بیش از700 کتابخانه در کشور در مناطق محروم ؛ روستایی و کمتر توسعه یافته تاسیس شده است که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد. تا توسعه فرهنگی را شاهد باشیم.

الله یاری، بااشاره به اینکه كتابخانه مرحوم علي همتي خالدآباد در زميني به مساحت كل 550 مترمربع و با زيربناي 550 مترمربع ساخته شده است گفت:مخزني به مساحت 250 متر مربع و سالن مطالعه اي به مساحت 300 متر مربع در این کتابخانه احداث گردیده است.

وی بیان داشت: ساير هزينه هاي ساخت تجهيز توسط اداره كل كتابخانه هاي عمومي و شهرداري خالدآباد فراهم شده كه عبارتست از 3 ميليارد ريال از سوي شهرداري جهت ساخت و 300 ميليون ريال از سوي اداره كل بابت تجهيز اين كتابخانه.

گفتنی است كتابخانه مرحوم علي همتي خالدآباد در طبقه فوقاني شهرداري خالد آباد از توابع شهرستان نطنز ساخته شده است. وخانواده خير انديش همتي به يادبود فرزند مرحومشان علي در سال 1388 با اهداء مبلغي حدود 400 ميليون ريال به ساخت اين كتابخانه كمك نموده اند و در حال حاضر بانو همتي كه خواهر مرحوم علي همتي هستند مسئول اين كتابخانه اند.

انتهای پیام/63055/


ارسال نظرات