حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف گفت:اگر آل سعود که مدعی خدمت به حرمین شریفین است توان و نیروی خود را به جای کشتار مردم یمن برای ایجاد امنیت زائران در مراسم حج به کار می گرفت، فاجعه منا بوجود نمی‌آمد.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۹۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

  • به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع کارکنان سازمان اوقاف اظهارداشت: آل سعود اگر راست می‌گوید، چرا به احترام خدا و ماه ذیحجه دست از جنایات خود در یمن بر نداشت؟

محمدی با محکومیت جنایات آل سعود دریمن یادآور شد: این به خاطر این است که آل سعود خبیث‌تر از دوران جاهلیت است که حداقل نجنگیدن در ماه‌های حرم را پذیرفته بودند، اما در حال حاضر خاندان آل سعود حاضر نشده است حتی در ماه حرام دست از جنگ بردارد وبا کشتارزائران بیگناه خانه خدا به جای عذرخواهی، ادعاهای واهی مطرح می‌کنند.

محمدی با بیان بخش‌هایی از سخنان امام راحل (ره) در مورد بی‌کفایتی حاکمان عربستان درفاجعه کشتار حجاج ایرانی در سال 1366 اظهار داشت: در نتیجه بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل سعود، این فجایع تاکنون بوجود آمده است و حضرت امام (ره) این موضوع را در سال 1366 پیش بینی کرده و فرموده بودند که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد و آن‌ها خائنین حرمین هستند نه خادمین آن.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه روحیه شهادت طلبی و ایثار را موتور محرکه انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر در کشوری روحیه شهادت طلب و فداکاری حاکم نباشد بسیاری از مشکلات بر آن مسلط می‌شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ایثار و شهادت در دین مبین اسلام به آیاتی از کلام الله مجید در این مورد اشاره کرد و گفت: آیات قرآنی شهادت و از خودگذشتگی را رزمندگان اسلام و ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس به عینه پیاده کردند واکنون نیز لازم است این روحیه در بین جوانان گسترش یافته و محفوظ بماند.

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: دشمن نمی‌تواند روحیه شهادت طلبی را در ملت ایران ازبین ببرد، اما باید مراقب بود، چرا که هدف تمام طرح‌ها و برنامه‌های دشمن از بین بردن این روحیه است.

وی با اشاره به آیات 74، 75 و 76 از سوره نساء به جایگاه والای شهادت و جهاد فی سبیل الله در مکتب اسلام اشاره کرد و گفت: کسی که در راه خدا جهاد کند و کشته و یا مجروح شود اجر عظیمی خواهد داشت.

وی به نقش تاثیرگذار ایران اسلامی در معادلات جهانی اشاره کرد و یادآور شد: به برکت همین مجاهدت‌ها است که ذلت ایران در دوران شاهنشاهی به عزت اسلامی تبدیل شده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به عزت ایران اسلامی در منطقه گفت: این عزت و شرف به راحتی به دست نیامده است بلکه با تحمل سختی‌های فراوان رزمندگان حاصل شده است و اگر بخواهیم در آینده نیز این عزت را داشته باشیم، باید روحیه شهادت طلبی و ایثار را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به دلایل حمایت از مستضعفین در منطقه خاطر نشان کرد: کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد، نمی‌تواند نسبت به ظلم و ستم در کشورهای مسلمان ساکت بنشیند و این برای ما یک تکلیف دینی و اسلامی است.

وی اضافه کرد: ما در این هشت سال با دشمن جنگ نکردیم، بلکه تنها ازخود دفاع کردیم، چرا که امریکا و استکبار جهانی در پی آن بودند که انقلاب اسلامی را از بین ببرند واین موضوع را نیز به صراحت گفته بودند.

محمدی گفت: دفاع ما در دوران جنگ تحمیلی جنگ حق علیه باطل بود، چرا که ما برای انجام تکلیف و دفاع از دین، قرآن و اعتقاداتمان جنگیدیم و امروز نیز آمریکا شیطان زمانه است و داعش نیز اولیاء شیطان هستند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به جنایات داعش یادآور شد: آیا این گروه که هم مرز اسرائیل هستند، تاکنون علیه اسرائیل اقدامی کرده‌اند؟! این موضوع نشان می‌دهد که داعشی‌ها دست پرورده و دوست اسرائیل هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، حضور مردم در صحنه را باعث رفع مشکلات دانست و اضافه کرد: هر وقت حضور مردم در صحنه پررنگ بوده است، مشکلات کشور بر طرف شده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره خطر نفوذ دشمن هم گفت: نباید اجازه نفوذ دشمن را به محیط خانواده‌ها بدهید چرا که آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی درصدد نفوذ به محیط امن خانواده‌ها و نابودی ایمان و اعتقادات آن هستند و این موضوع بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام محمدی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با جانباران سرافرازاشاره کرد و افزود: ملت ما با روحیه و شجاعت فراوان از آرمان‌ها و اصول انقلاب و امام دفاع خواهد کرد ودوام و بقای انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته به برکت همین روحیه فداکاری، ایثار و شهادت بوده است.

وی دارا بودن روحیه جهادی و فداکاری در موضوع هسته‌ای را کلید حل آن دانست و گفت: باید این روحیه را حفظ و گسترش دهیم و با این روحیه در مقابل دشمنان ایستاد و از حق و حقوق خودمان دفاع کنیم چرا که هر چه در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم پیروزی را از دست خواهیم داد.

ارسال نظرات