رئیس فراکسیون تعاون مجلس خواستار ارتقای جایگاه اتاق تعاون ایران با توجه انتظارات فراوان از این بخش شد و گفت: جلوگیری از پدیده بی‌اعتمادی به تعاون و بهره‌وری از طریق آموزش به شبکه تعاونی‌ها به طور جدی دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۵۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایرج ندیمی با اشاره به لزوم پیگیری بهره‌وری در شبکه تعاونی‌ها از طریق ترویج و آموزش اظهار داشت: مجموع اقدامات وزارت تعاون، اتحادیه‌ها، اتاق‌ها باید منجر به ارتقای سطح تعاون در کشور شود و از طرفی رفع موانع توسعه‌ای و جلوگیری از بی‌اعتمادی به تعاون مورد تأکید است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بخش تعاون با وجود قوانین مختلف و حمایتی، تنها یک بانک توسعه‌ای دارد، گفت: بانک توسعه تعاون با سرمایه اندک، توان حمایت از بخش بزرگ تعاونی در کشور را ندارد و به همین منظور پیگیر افزایش سرمایه آن بودیم.

ندیمی افزود: بانک‌های دولتی به سمت خصوصی شدن پیش می‌روند و در این رابطه باید بانک‌های تخصصی افزایش یابند که پیشنهاد تشکیل بانک‌های مختلف در حوزه تعاونی ارائه شده است، اما در گام اول صندوق‌های تعاون در هر استان و شهرستان تشکیل خواهد شد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دستگاه‌های متولی مسئول اتصال تعاونی‌ها به یکدیگر هستند و از خدمات یکدیگر بهره‌مند می‌شوند، گفت:‌ امکان ایجاد زنجیره تعاونی‌ها در کشور وجود دارد، به نحوی که دستگاه‌های مجوز دهنده ادامه فعالیت تعاونی را منوط به همکاری با تعاونی دیگر کند.

وی افزود: بر این اساس، تعاونی‌های کشور علاوه بر تأمین نیاز از داخل، به اشتغال کشور هم کمک کرده و امکان افزایش سهم خود در اقتصاد ملی را بیشتر خواهد کرد.

ارسال نظرات