افتخارات لشکر 25 کربلا تشکیل گردان فاتحین ویژه روحانیون و طلاب بوده که کارهای رزمی و تبلیغی را برعهده داشتند و در این بین افراد زیادی شهید، جانباز، مفقود‌الاثر و اسیر شدند.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۴۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴




خبرگزاری بسیج مازندران ، حجت‌الاسلام علی رضایی در حاشیه سفر به مازندران با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب همانند همه اقشار مردم در جنگ تحمیلی و وقایع انقلاب اسلامی حضور پرشور داشتند، افزود: روحانیون جامعه اسلامی خود را وفادار به انقلاب اسلامی و نظام می‌دانند و این مهم را به عنوان وظیفه خود تلقی می‌کنند.

رضایی با اشاره به اینکه روحانیون در انقلاب اسلامی به‌دنبال سهم نبودند، تصریح کرد: روحانیت و طلاب از ابتدای روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، قبل و بعد از آن و همچنین در جنگ هشت سال دفاع مقدس خود را خادم مردم می‌دانستند و امروزه نیز به خدمتگزاری افتخار می‌کنند.

رئیس سابق سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: امروزه نیز روحانیون هر زمان که نیاز باشد، در صحنه حاضر هستند و از این حضور دریغ ندارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار شهید روحانی و طلاب در کشور تقدیم اسلام شدند، بیان کرد: بیشترین شهدا در جنگ تحمیلی از بین روحانیت بودند و از افتخارات لشکر 25 کربلا هم تشکیل گردان فاتحین ویژه روحانیون و طلاب بوده که کارهای رزمی و تبلیغی را برعهده داشتند و در این بین افراد زیادی شهید، جانباز، مفقود‌الاثر و اسیر شدند.

رضایی با بیان اینکه همیشه روحانیون در کنار دیگر اقشار مردم مقابل تهدیدات دشمن ایستاده‌اند و یاری و حمایت از مظلومان از مهم‌ترین شعارهای آنهاست، اظهار کرد: در کشورمان روحانیت از مردم جدا نیستند.

وی با اشاره به وجود پایگاه بسیج طلاب و روحانیون در همه حوزه‌های علمیه سطح کشور، گفت: روحانیت خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی دانسته و می‌خواهند به مردم خدمت کنند.

رضایی متذکر شد: روحانیون به شکل‌های مختلف مقابل بدخواهان ایستادگی دارند و روز به روز بر این مقاومت و استواری افزوده می‌شود.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از 130 هزار طلبه و روحانی بسیجی در سطح کشور حضور دارند، عنوان کرد: هر ساله ورودی زیادی در حوزه‌های علمیه داریم که از اقشار مختلف بسیج هستند.

رئیس سابق سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: تعدادی از طلبه‌های ورودی به حوزه‌ها از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، همچنین مدرسه علمیه معصومیه در قم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هایی همانند تهران، صنعتی شریف، علامه و دیگر دانشگاه‌های معتبر را پذیرش دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها