به مناسبت هفته دفاع مقدس، 3 باب کتابخانه عمومی نهادی در کامیاران راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۲۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کامیاران در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان اظهار داشت: این کتابخانه ها در 3 روستای پر جمعیت طا، کوله ساره و خامسان این شهرستان افتتاح می شود.

جلال ابراهیمی از فعالیت 5 کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی در این شهرستان خبر داد و افزود: از 5 کتابخانه عمومی نهادی 4 باب در سطح شهر کامیاران و یک واحد در روستای پرجمعیت خانم‌آباد واقع است.

وی ادامه داد: همچنین تنها کتابخانه عمومی نهادی مشارکتی این شهرستان کامیاران در زندان شهرستان واقع است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کامیاران با اشاره به اینکه بیش از 62 هزار و 650 نسخه کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان در دسترس عموم قرار دارد، بیان کرد: با توجه به تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های این شهرستان، سرانه کتاب نیم کتاب برای هر نفر است.

ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 نفر در کتابخانه‌های این شهرستان عضویت دارند و افزایش این تعداد از برنامه های مهم این اداره فرهنگی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کامیاران با بیان اینکه بر اساس چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی باید 30 درصد جمعیت شهرستان در این نهاد فرهنگی عضو شوند، تصریح کرد: در حال حاضر 2 درصد کل جمعیت این شهرستان در کتابخانه ها عضویت دارند.

ابراهیمی زیربنای کتابخانه‌های شهرستان کامیاران را 4 هزار و 190 مترمربع عنوان کرد و گفت: این متراژ فضای کتابخانه‌ای برای جمعیت 110 هزار نفری این شهرستان مطلوب نیست و با میانگین کشوری فاصله دارد.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های و حمایت‌های شهرداری در واریز نیم درصد در آمد ها به حساب انجمن کتابخانه های عمومی، افزود: شهرداری در سال 93 عملکرد مطلوبی در پرداخت نیم درصد داشته است.

ارسال نظرات